לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודים באוניברסיטה, תנאי קבלה

מבחן מור ומבחן מרקם למי שרוצה ללמוד רפואה!


פורסם על ידי ב 25 במאי 2011 – 12:05אין תגובות

עם כמה מאות מקומות בפקולטות השונות אל מול אלפי מועמדים מדי שנה, לימודי רפואה הוא מהמקצועות המבוקשים והקשים ביותר לקבלה באוניברסיטאות השונות. אז מה הם למעשה מבחן מרקם ומבחן מור?

לימודי רפואה נפרדים בנדבך מרכזי אחד, השונה אף מתארים אקדמיים המציגים סף קבלה גבוה יותר של ציוני הבגרות וכמובן פסיכומטרי.

הקבלה ללימודי רפואה באחד ממוסדות הלימוד בישראל מותנית במעבר של מערכת מיון וסינון הנפרדת מדרכי הסינון המקובלות, אשר הנהוגות במוסדות להשכלה גבוהה, ומכאן אנו מגיעים למבחנים: מו"ר ומרקם.

הצורך במערכת מיון נפרדת ללימודי רפואה

יש לכך רציונאל ברור וכפול. ראשית, לימודי רפואה אינם דומים לתארים אחרים, אף לקשים ביותר, בעומס ובדרישות הקפדניות בהם נתקלים הסטודנטים.

זאת גם בהתחשב שסטודנטים לרפואה לעולם לא 'רואים את הסוף' בכל הקשור ללימודיהם ולהכשרתם.

בעוד סטודנט ממוצע להנדסה או למדעים רואה לנגד עיניו לימודים של שלוש או ארבע שנים באוניברסיטה, קשים ככל שיהיו, ואחריהם אופק קריירה הנפרש לפניו וצופן לו שכר מכובד וקריירה מאתגרת, מקבילו מהחוג לרפואה נמצא בסיטואציה מורכבת יותר של לימודים ארוכים בני שבע שנים שלאחריהם תקופת הסמכה מפרכת בשכר נמוך של תקופות הנעות משלוש שנים ויותר.

מערכת המיון הנפרדת למועמדים מבקשת לברור את המועמדים הערוכים לאתגר כגון זה מבחינת רמת המוטיבציה והשאיפות.

שנית, העיסוק במקצוע הרפואה דורש סט כישורים ייחודי שדרכי המיון המקובלות ללימודים באוניברסיטה פשוט לא מסוגלות לאבחן.

מבחן מור ובדומה לו, מבחן מרקם, שהנם מבחני מיון ללימודי רפואה מבקשים לאבחן מועמדים בעלי סט הכישורים הדרוש שמעבר ליכולתם להיות סטודנטים מוצלחים לרפואה גם יוכלו להיות רופאים טובים.

מבחני המיון לבתי הספר לרפואה: מבחן מור ומבחן מרקם

מבחן מור הינו מבחן מיון לברירת מועמדים ללימודי רפואה באוניברסיטאות השונות אליו יזומנו כלל המועמדים. המבחן מורכב משני חלקים עיקריים – חלק הכולל שאלונים וחלק הכולל ראיון אישי וסימולציות שונות.
MicroStock.co_.il_0075709 מבחן מור ומבחן מרקם למי שרוצה ללמוד רפואה!החלק הכולל שאלונים מציב בפני המועמד שני שאלונים – הראשון הכולל סיטואציות מורכבות אותם עליו לנתח ולענות תשובה בכתב.

בחלק זה של המבחן לא קיימות תשובות נכונות יותר או פחות, אך קיים חוט שני בין התשובות שעונה המועמד אותו מצפים עורכי הבחינה למצוא אצל מועמד המתאים לקבלה ללימודי רפואה.

בחלקה השני של הבחינה יעברו המועמדים סך של שמונה שלבים שונים הכוללים ראיון אישי, סימולציות אישיות וקבוצתיות של תפקוד במצבים שונים ופתרון בעיות ושני תחקירים בעקבות הסימולציות בהם יתבקשו לנתח את הלך מחשבתם בפני מומחי התנהגות ורופאים.

מבחן מרקם הינו מבחן אליו מזומנים חלק מהמועמדים הכולל שאלון אישיות וסדרה של ראיונות אישיים.

מבחן מרקם / מור – הכנה לבחינות ועלותן

בית הספר האמריקאי ללימודי אנגלית הינו המוסד המוביל בישראל להכנה למבחנים אלה. בית הספר משתמש בניסיון רב שנים של הצוות האקדמי ומחזיק ברקורד מכובד של מועמדים רבים שעברו בהצלחה את הבחינות לאחר קורס הכנה אותו עברו בבית הספר.

עלותה של בחינת 'מור' הינה 750 ₪. עלותה של בחינת מרקם מורכבת משני חלקים- מ480 שקלים לכלל הניגשים ו-370 שקלים בעבור השאלונים, רק למועמדים שטרם ניגשו לבחינת 'מור'.

קיראו בהרחבה על מגוון קורסים נוספים שעשויים לעניין.

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free