לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודים בחו"ל, תואר שני, תנאי קבלה

מבחן GRE – רוצה לעשות תואר שני בארה"ב?


פורסם על ידי ב 1 באוגוסט 2011 – 18:02תגובה אחת

בואו לדעת יותר על GRE Test שעומד בדרך בינך לבין לימודי תואר שני יוקרתי במיטב האוניברסיטאות בארה"ב. איך מתכוננים למבחן GRE וכל מה שצריך וחשוב שתדעו…

לימודים לתואר מוסמך בארצות הברית הנם משאת נפשם של סטודנטים רבים ברחבי העולם מזה שנים לא מעטות. היותן של האוניברסיטאות האמריקאיות אבן שואבת לטובי החוקרים והמרצים בעולם הפכה אותן ליוקרתיות במיוחד בקרב סטודנטים ומעסיקים כאחד.

ארה"ב, ככלכלה החשובה והגדולה בעולם מזה עשורים רבים, היא גם המקום אליו שואפים רבים להגיע כדי לתקוע יתד בפירמות ובתאגידים המובילים בעולם וכך להביא למקסימום את יכולתם למצות את יכולותיהם ולהשתכר בהתאם.

מחקרים הוכיחו כי בוגרי תואר שני באוניברסיטאות יוקרתיות בארה"ב מגיעים למשכורות שנתיות גבוהות במיוחד, כאלה שכמעט כל אחד מאיתנו מפנטז עליהן. רוצה לעשות תואר שני בארה"ב?

בדרך לשאיפה ללמוד תואר שני בארצות הברית עומד מבחן GRE או GRE Test. זהו מבחן המהווה חלק מתהליך הקבלה לכמעט כל מוסד אמריקאי ללימודים גבוהים בעת קבלתם של סטודנטים לתואר שני.

דברים שחשוב לדעת על מבחן iStock_000004641886XSmall4 מבחן GRE - רוצה לעשות תואר שני בארהב?GRE

הרציונאל העומד מאחורי קיום מבחן GRE  דומה לרציונאל העומד מאחורי מבחן פסיכומטרי הנהוג במקומותינו.

לצד בחינת ציוני התואר והרקע של כל מועמד, החליטו מוסדות הלימוד כי יש להכניס לשקלול הנתונים אמת מידה אובייקטיבית, עם 'רצפה ישרה' בה יהיה אפשרי מצידם לבחון את יכולותיהם האנליטיות והאקדמיות של המועמדים בתנאי מעבדה כמעט.

כך, נולד המבחן אשר מהווה חלק מתהליך הקבלה למוסדות אמריקאיים לתואר שני זה שנים. על חיבורו של המבחן, בדיקתו ופיקוח על מהלכו התקין אחראי המקביל האמריקאי למרכז הישראלי לבחינות והערכה, ה-ETS שבית הספר האמריקאי ללימודי אנגלית הוא נציגו הרשמי היחיד בישראל העורך את המבחן מטעמו.

מבנה המבחן

GRE הוא מבחן המורכב מארבעה חלקים: מילולי, כמותי, מחקרי וכתיבה אנליטית.

  • חלק הכתיבה האנליטית יופיע תמיד ראשון בסדר הפרקים, הוא מורכב משני חלק כאשר לחלק הראשון מוקצבים 45 דקות ולחלק השני 30 דקות
  • החלק הכמותי כולל 28 שאלות והזמן הניתן לפתרונו הינו 45 דקות
  • החלק המילולי כולל בתוכו 30 שאלות והזמן הניתן לפתרונו הינו 30 דקות בלבד
  • החלק המחקרי אינו חלק מהציון בבחינה והשאלות בו הינן לצרכי מחקר בלבד

בכל מבחן יהיה גם חלק נוסף, שיופיע בסדר אקראי לאחר חלק הכתיבה האנליטית שמיקומו הוא תמיד ראשון בסדר הפרקים בבחינה.

זהו חלק הפיילוט, שבדומה למקבילו הישראלי בבחינת הפסיכומטרי כולל שאלות שעשויות להיות משולבות בבחינות עתידות, לצרכי בדיקה וניטור של המרכז לבחינות והערכה האמריקאי ואינו מהווה חלק מהציון בבחינה.

הציון בבחינה מחולק לשלושה חלק ונע בין טווח של 200-800 לחלקים המילולי והכמותי ו-1 עד 6 לחלק הכתיבה האנליטית.

מוסדות לימוד שונים עשויים לתת דגש להצלחה בחלקים שונים של הבחינה בהתאם לאופי הלימוד במוסד, החלטה אסטרטגית של קברניטיו או אופי התואר אותו מבקש התלמיד ללמוד.

מועדי הבחינה ועלויות

מבחן ה-GRE נערך כיום בארץ ומתנהלים מול מחשב. עלותה של הבחינה הינה 140 דולרים אמריקאיים לנבחנים מחוץ לארצות הברית כאשר תוקף הציון המתקבל הינו לחמש שנים.

מועדי הבחינה נוחים במיוחד שכן היא נערכת מדי יום פרט לשבתות וחגים. ההרשמה לבחינה הינה דרך מרכז ההרשמה האזורי הממוקם בהולנד, אליו יש לפנות דרך האתר או הטלפון.

רוצה להיות מוכן למבחן GRE? יש לך שאלות? לחץ לפרטים: בית הספר האמריקאי

Share/Save/Bookmark



תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free