לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי תעודה, קורסים

לימודי הנחיית קבוצות במסגרת קורס מקצועי


פורסם על ידי ב 20 בספטמבר 2011 – 14:222 תגובות

רוצה ללמוד איך להיות מנחה קבוצות מקצועי שסוחף אחריו את המאזינים? בואו להכיר מקרוב קורסים המציעים לימודי הנחיית קבוצות, שיהפכו אתכם למנחים מקצועיים ומוכשרים…

בימינו, כשכל אדם שני ברחוב מצויד בקואוצ'ר ומאמנים לחיים הפכו לבעלי מקצוע נורמטיביים יותר מרופאי משפחה, ישנה מודעות הולכת וגוברת לדינאמיקה הרגשית והחברתית של החיים, גם בנוגע לסיטואציות טריוויאליות.

מידת הפופולאריות של תכניות דוגמת סופר נני או תכנית הטלוויזיה של אלון גל מלמדות על מידת הקבלה של גישה הוליסטית זו, הרואה את החיים כאתר של התרחשויות פסיכולוגיות ורגשיות.

ישיבת צוות, לדוגמא. לכאורה, איזו סיטואציה חברתית יכולה להיות פשוטה ונדושה יותר? אולם בעולם העסקי של היום, מתוך מודעות הולכת וגוברת לחשיבות הגורם האנושי, השיח של פסיכולוגיה רגשית הפך לרווח כל כך, שגם מנהלים עסקיים הפנימו את הפוטנציאל העצום שבניהול ישיבות עסקיות בצורה נכונה.iStock_000003818339XSmall לימודי הנחיית קבוצות במסגרת קורס מקצועי

הנחיית קבוצות – על מה ולמה?

היכולת לנהל קבוצה באופן נכון אינו חיוני רק לעולם העסקי. בעולם הטיפולי ישנן סיטואציות רבות בהן המפגש הוא קבוצתי, כמו לדוגמא בקבוצות תמיכה, קבוצות הכנה ללידה ועוד.

וכמובן העולם החינוכי, בו המפגש בין המורה לתלמיד הוא קבוצתי. מנהלים, מטפלים, מורים, מדריכים, ובעלי מקצוע רבים נוספים, מוצאים עצמם פעמים רבות בחייהם המקצועיים עומדים אל מול קבוצה.

לימודי הנחיית קבוצות היא מתודולוגיה היוצאת מנקודת הנחה כי הבנת מהותה של קבוצה חברתית מאפשרת לבעל המקצוע, יהא מקצועו אשר יהא, לתפקד בצורה אופטימאלית.

קיראו בהרחבה על: לימודי פוטותרפיה

מה לומדים בהנחיית קבוצות?

בלימודי הנחיית קבוצות, נושא הדינאמיקה הקבוצתית הוא העומד במוקד תשומת הלב. מטרת הלימודים היא לבחון תהליכים חברתיים בקבוצה, הטמעת כלים לעבודה בקבוצה, התמודדות עם קונפליקטים וגיבוש דרך הנחייה יחודית.

במסגרת מסלול לימודים יחודי זה, יקבלו הלומדים את הכלים לעמוד בהצלחה מול קבוצה של אנשים, כמו גם את היכולת להבין ולהתחבר אל הפרטים המרכיבים את הקבוצה.

נושאים כגון שפת גוף, תפקידים בקבוצה, והיכולת לנתב את הקבוצה אל המסלול הרצוי, הם כולם נושאים אותם לומד התלמיד במסלול זה.

מכון אדלר לדוגמא, מציע מסלול לימודי הנחיית קבוצות תלת שנתי, בסופו מקבל התלמיד תעודה של מנחה קבוצות מוסמך.

קיראו על עוד מסלולים לצורך לימודי תעודה

בוגרי מסלול זה מקבלים כלים אופטימאליים לצורכי הנחיית קבוצות בנושאים רבים ומגוונים. שילוב היכולות הנלמדות במסלול זה עם מקצוע או התמחויות נוספות יכול לפתוח כיוון תעסוקתי חדש. צייר, לדוגמא, יכול להציע קורס ציור, פסיכולוגים יכולים להפוך למנחי קבוצות תמיכה ועוד.

אוניברסיטת חיפה מציעה מסלול התוקף את התחום מצדו השני, ומספק כלים אנליטיים לבעלי מקצוע שכבר עוסקים בהנחיית קבוצות.

מטרתו של מסלול זה היא הענקת כלים פסיכואנליטיים, והיא מיועדת בעיקר עבור עובדים סוציאליים, יועצים ארגוניים, מנהלים וכדומה.

תואר ראשון הוא תנאי חובה לקבלה למסלול זה, וניסיון קודם בהנחיית קבוצות הוא יתרון משמעותי.

עבור מי התחום מתאים?

לימודי הנחיית קבוצות עשויים להתאים לשני פרופילים עיקריים: עבור עובדים בדרגים ניהוליים, שעמידה במוקד של קבוצה הוא פועל יוצא של אופי עבודתם, ועבור אנשים שנמשכים למקצועות טיפוליים, דוגמת פסיכולוגיה או עבודה סוציאלית.

קיראו בהרחבה על: לימודי הידרותרפיה

בשני המסלולים, יש נקודות השקה רבות כמו גם הבדלים. מוסדות לימוד מסוימים אינם מבדילים בין מסלולים אלו ומאחדים ביניהם מתוך ראייה לפיה דינאמיקה קבוצתית היא נושא העומד בפני עצמו ואינו תלוי נסיבות.

על פי ראייה זו, הכלים אליהם  נדרש מנהל צוות על מנת לנתב ישיבות צוות לכיוון פרודוקטיבי, הם אותם כלים מהם יכול להיתרם מנחה של קבוצה טיפולית, לדוגמה.

מאידך ישנם מוסדות לימוד היוצרים הפרדה, ומעניקים מסלולים מיוחדים לצרכים עסקיים ולצרכים טיפוליים בכל הנוגע במסלול לימודי הנחיית קבוצות. אתם מוזמנים לפנות אלינו לקבלת מידע נוסף.

קיראו בהרחבה על: קורס לימודי אימון אישי

Share/Save/Bookmark



2 תגובות »

  • מאת לימוד שפת גוף:

    קורס מקצועי תמיד יכול לעזור, לעשות רע לא ממש, אבל לתת קצת יותר זה תמיד יכול לבוא ממש טוב, למען הפיתוח העצמי צריך קורס אישי, וזה לא משנה כל כך במה זה פשוט חשוב, למען ההתפתחות האישית.

  • מאת לימודי גמר פנסיוני:

    אני החלטתי אחרי כמה שנים באותה עבודה שממש סבלתי ללכת וללמוד גמר פנסיוני.
    אני ממש מרוצה מהעניין אני עכשיו עובד בחברה עם תנאים מעולים כי יש הרבה ביקוש בשוק.
    אני חושב שמי שבאמת רוצה להחליף מקצוע אז קורס מקצועי זה הבחירה בשבילו!

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free