לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » כללי, לימודי תעודה, לימודים במכללה, קורסים

קורס יהלומים למקצוע נוצץ!


פורסם על ידי ב 29 במאי 2012 – 12:02אין תגובות

יהלומים מעניינים אותך? לא רק אותך! יהלומים כידוע מהוים מוקד משיכה ועניין לאנשים מכל העולם. לימודי יהלומים הכוללים את הכרת מבנה היהלום, הרכבם המינראלי והערכת שווים, הינם לימודים מרתקים אשר מזכים את הבוגרים במקצוע יוקרתי ונוצץ!

בבסיסו של כל תכשיט יהלומים מרשים עומד מערך מקצועי ענף המצריך ידע מתחומים שונים. המוצר הסופי, אשר נחשב עבור האישה העונדת אותו כמוצר מותרות, מהווה עבור אנשי המקצוע הלוקחים חלק בייצורו מוצר מסובך ורב רבדים – החל מאיסוף חומרי הגלם, עיצובם, וכלה בעיבודם.

מה לומדים בקורס יהלומים?

תחום הגמולוגיה (Gemology) הוא התחום מרכזי  במערך זה. על כן לימודי הגמולוגיה ותחום היהלומים בפרט, הוא תחום לימודים העומד בפני עצמו, ומכשיר את אנשי המקצוע המניעים את הענף. בקורס לומד התלמיד להכיר את המבנה הפיזי של האבן, ההרכב המינראלי והגבישי שלה וסטנדרטים בינלאומיים לקביעת איכות אבני חן.

MicroStowerfjkck.co_ קורס יהלומים למקצוע נוצץ!מוסדות ומסלולי לימוד

בישראל, כמדינה המאופיינת בענף ייצור וייצוא נכבד של יהלומים, ישנם כמה מוסדות ומכללות המלמדות קורס יהלומים ברמה בינלאומית במסגרת לימודי תעודה. המכללה ללימודי היהלום היא אחת המוסדות הוותיקות שבהם.

המכללה, שהוקמה לפני יותר משמונה עשרה שנה, ממוקמת בבורסת היהלומים. היא מציעה קורס יהלומים שמורכב מ – 52 ושתיים שעות לימוד בשני מסלולים עיקריים, של 12 מפגשים או של 24 מפגשים.

המסלול הראשון עורך חודש וחצי, והמסלול השני עורך שלושה חודשים. הקורס עוסק במכלול הנושאים המאפיינים את עבודתו של הגמולוג העוסק ביהלומים: תיעוד והערכת יהלומים מלוטשים וניקיונם, זיהוי יהלומים וזיהוי זיופים שלהם, שימוש במיקרוסקופים ולופות, וכן, הכרה על בוריה של בורסת היהלומים בארץ ובעולם.

בהיותו קורס יהלומים מקיף, הוא פונה לקהל תלמידים מגוון מקבוצות גיל שונות, וקולט גם תלמידים ללא ניסיון מוקדם בתחום. בסופו של הקורס מוענקת לתלמיד תעודת גמולוג.

המרכז הגמולוגי הבינלאומי (GCI) הוא מוסד חשוב נוסף בתחום היהלומים, והגדול בישראל. המוסד נחשב לחלק מחוד החנית של ענף היהלומנות בארץ ובעולם, וכולל מעבדות המאובזרות בעזרים המדעיים המשוכללים ביותר. כמוסד בינלאומי, הוא מעניק שירותי גמולוגיה מגוונים בארץ ובחו"ל, החל מליטוש, מכירה והערכה של יהלומים.

המוסד מאפשר כמה מסלולי לימוד: קורס גלם, המעניק הכרה בסיסית בלש מבנה היהלום ועבודה מעשית עימו, וקורס העוסק בהערכה של יהלומים (כמו גם אבני חן יקרות אחרות). תנאי הקבלה לקורס יהלומים כוללים 12 שנות לימוד, או לחילופין, הכרה מעשית מוקדמת כלשהי של ענף היהלומים, כמו גם ראיון אישי.

היקף הלימודים במרכז הגמולוגי הוא 60 שעות אקדמיות, בנוסף ל-20 שעות תרגול במעבדה. כמו כן, נדרשים התלמידים לקחת חלק בסיור לימודי במוזיאון היהלומים על שם אופנהיימר. הענקת התעודה בסופו של קורס מותנית בעמידה בהצלחה במבחן תיאורטי ובמבחן מעשי, בו נדרשים התמידים להעריך  ולתעד יהלומים בעצמם.

ללמוד קורס ולהמשיך לתוארBA אמריקאי נחשק!

ייחודה של המכללה ליהלומים ותכשיטים הוא כי השתתפות בקורס מטעמה מאפשרת הכרה בנקודות זכות אקדמיות  ללימודים בחו"ל במוסדות נבחרים. כך במרסי קולג' בניו יורק הלימודים בקורס יהלומים במכללה מזקים בחלק משמעותי בנקודות זכות מתוך 120 הנקודות הנדרשות להשלמת תואר בי איי אמריקאי. סטודנטים שמעוניינים בכך יוכלו לאחר הקורס לעשות השלמות לתואר.

עלות הלימודים מאופיינת בכמה אלפי שקלים, אולם משתנה ממסלול למסלול, על כן לבירור עלות מדויק יש צורך ליצור קשר עם המוסד עצמו.

לטש לך קריירה ביהלומים!

קורס יהלומים הוא קורס מקצועי לכל דבר, הפותח אפיקים תעסוקתיים מרובים. גמולוג מוסמך יכול לעסוק בפאן התיאורטי הכולל: שמאות, תיעוד ,הערכת יהלומים ועבודה עבור חברות ביטוח, עבודה בבורסות יהלומים, או עבור לקוחות פרטיים.

כמו כן, פתוחה בפני הגמולוג האפשרות לעסוק בפאן המעשי של התכשיטנות – עיבוד יהלומים ואבני חן לשם עיצוב תכשיטים, בין אם במסגרת חברות תכשיטים גדולות, או כתכשיטן עצמי. בנוסף ישנם תכשיטנים אשר משלבים את הידע שרכשו בקורס יהלומים עם לימודי צורפות.

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free