לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » כללי, קורסים

לימודי ניהול בתי אבות – הכשרת מנהלים


פורסם על ידי ב 28 ביוני 2009 – 7:47תגובה אחת

בעידן המודרני ישנם פתרונות מוסדיים שונים לאוכלוסיה המבוגרת: בתי אבות סיעודיים לקשישים הסובלים ממחלות שונות, בתי אבות לקשישים עצמאיים, מעונות יום לקשישים ומוסדות אחרים. מוסדות ייחודיים אלה מחייבים הכשרה של אנשי מקצוע מתאימים: של מנהלים מיומנים, של צוות מומחה ושל מטפלים שיוכלו להבטיח לקשישים טיפול ראוי וזקנה מכובדת ונוחה. רוצים לדעת יותר אודות לימודי ניהול בתי אבות?

תפקידם של בתי האבות

תוחלת החיים בעולם המודרני ובמדינות המערב גדלה בהתמדה, כך גם אוכלוסיית הקשישים בכל רחביי העולם, כמו גם במדינת ישראל, הולכת וגדלה בקצב מהיר יחסית.

מאז הקמת המדינה הושלש אחוז הקשישים בארץ והוא מגיע היום לכ-11% מכלל האוכלוסייה.

מספר הקשישים במדינת ישראל בימים אלה הוא בערך כ-700,000 והוא צפוי לעלות ולחצות את גבול המיליון לקראת שנת 2020.

מספר הקשישים הרב כיום, כמו גם הגידול הצפוי בעתיד, מחייבים הערכות מחדש מבחינות רבות ובעיקר מבחינה מוסדית, בריאותית וארגונית.

הגידול המתמיד באוכלוסיית הקשישים והשינויים הדמוגרפים העתידיים משפיעים באופן ישיר על מאפיינים שונים של האוכלוסייה הבוגרת; שיעורם של המוגבלים ושל הסובלים ממחלות כרוניות בקרב הקשישים עולה, ובנוסף לכך, חלה ירידה עקבית בתפקוד הפיזי והקוגניטיבי של אוכלוסייה זו.

בתי האבות הראשונים והמוסדרים הוקמו כבר בתקופה הרומית העתיקה ובמהלך הזמן הם הלכו והתפתחו והפכו למוסד חשוב ובלתי נפרד ממערכות החברה האחרות.

ככל שתוחלת החיים עלתה כך הפכו גם בתי האבות למתקדמים יותר ויותר במטרה לתת מענה מקיף ומקצועי לקשת רחבה של צרכים האופייניים לאוכלוסיית הקשישים.

הכשרת מנהלים

כתוצאה מהגידול באוכלוסיית הקשישים נוצר צורך אמיתי להכשיר מנהלים מקצועיים שיוכלו לנהל את המוסדות השונים לקשיש ולספק את הטיפול המתאים. כמו כן קיימת דרישה של מנהל בית אבות יעבור הכשרה מתאימה במסגרת של לימודים. חלק מתנאי רשיון בית אבות הוא שהמנהל יהיה בוגר קורס ניהול בתי אבות.

מסיבה זו, ישנן היום תוכניות לימוד שונות שמטרתן הבלעדית היא להכשיר מנהלים לבתי אבות.

נוסף לכך, כל מנהל בית אבות המכהן בפועל בתפקיד חייב לעבור קורס ניהול בתי אבות מוכר, כדי שיוכל לעמוד בדרישות שמציב משרד העבודה והרווחה.

הקורסים השונים של ניהול בתי אבות המתקיימים בפיקוח משרד העבודה והרווחה מכשירים את הלומדים לקראת תפקיד של מנהלי בתי אבות וסגל מינהלי.

במסגרת ההכשרה לומדים הסטודנטים את מאפייניו המיוחדים של תפקיד ניהול מוסדות שונים לקשישים: בתי חולים סיעודיים, בתי אבות, מרכזי יום לקשיש ודיור מוגן.

בקורס רוכשים הלומדים ידע מקיף וכישורים חשובים הקשורים לניהול מוסד פרטי או ציבורי לקשישים.

תוכנית הלימודים

תוכנית הלימודים כוללת, בין השאר, זיהוי צרכיו המיוחדים של כל הדייר, יצירת סביבה ארגונית תומכת ויעילה במוסד לגיל הזהב, הכרה של מגוון השירותים לקשיש, חוקים ותקנות של ניהול מוסד, חוקים ותקנות הקשורים לגיל המבוגר, מתן שירותים שונים לדיירים, דרכי ארגון, שיטות ניהול ומנהיגות ותחומים רבים נוספים.

בנוסף, רוכשים הלומדים ידע בתחומיי בריאות הקשיש: פיזיולוגיה של הזקנה, גרונטולוגיה, שיקום חולים ונושאים חשובים אחרים.

היכן לומדים?

קורס ניהול בתי אבות ניתן ללמוד באוניברסיטאות השונות.

למשל, בחוג לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל-אביב, באוניברסיטת חיפה בחוג לגרונטולוגיה, באוניברסיטת באר שבע במסגרת לימודי סוציולוגיה של הבריאות, במכללת שוהם ובמקומות נוספים.

Share/Save/Bookmark



תגובות »

  • מאת סעיד מולה:

    אני סעיד מולה מנהל בית אבות מולה נוף בירכא בעל וותק כ10 שנים בתחום הגריאטריה . בבית האבות נמצא כ130 מיטות סיעודיות לפי תקן משרד הבריאות איך אני יכול להירשם לקורס הניהול . נא ליצור עמי קשר לפלפון 0577486260

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free