לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » כללי

לימודי צרפתית – ללמוד שפה שניה


פורסם על ידי ב 21 בינואר 2009 – 19:02תגובה אחת

במציאות בה צרפת חוזרת למרכז ההשפעה העולמי, לימודי צרפתית הולכים ותופסים ביקוש רב בקרב רבים המבקשים להעשיר את עולמם ולהבין טוב יותר את התרבות והעולם הפרנקופוני. צרפתית היא אחת השפות הרומאניות החשובות ביותר, שלישית רק לספרדית ופורטוגזית. היא התפתחה מהשפה הלטינית ועם ההתפשטות הצרפתית ברחבי העולם כולו, היא הפכה להיות נפוצה מאוד. על פי הערכות, כיום קיימים כחצי מיליארד דוברי צרפתית ברחבי העולם.

כיום צרפתית היא השפה הרשמית במגוון רחב של קהילות וארגונים בינלאומיים כמו ארגון האומות המאוחדות, האיחוד האירופאי, הוועד האולימפי הבינלאומי ועוד. במשך עשרות שנים הייתה הצרפתית השפה השנייה הנלמדת במדינות רבות ברחבי העולם. ולמרות שכיום השפה האנגלית תפסה את מקומה כשפה העיקרית המשמשת בעולם היחסים הבינלאומיים והתקשורת הבינלאומית, צרפתית נחשבת גם היום לשפה חשובה מאין כמותה.

יש מספר דרכים בהן ניתן ללמוד צרפתית. הראשונה היא דרך קורסים שמציעים מכונים שונים ללימוד שפות. הלימודים השונים מתמקדים בעיקר בשיפור מיומנות הדיבור. בתהליך זה נרכשות גם מיומנויות הכתיבה, הבנת הנשמע והבנת הנקרא. לקרוב מחולקים תלמידי הקורסים ללימוד צרפתית למספר רמות.

רמת המתחילים מתמקדים בפיתוח יכולת ניהול שיחות בסיסיות בשפה הצרפתית. במסגרת הקורס רוכשים התלמידים כלים לתקשורת בסיסית ויעילה באמצעות עבודה אינטנסיבית בקבוצות קטנות ובזוגות. השיעורים, שלרוב נערכים בשפה הצרפתית מקנים לתלמידים אוצר מילים וביטויים ראשוני, ידע במבנה הדקדוקי של השפה וכן יכולת דיבור וקריאה.

לימודים ברמת הביניים מותאמים לתלמידים עם ידע קודם בצרפתית שמעוניינים לחזק ולשפר את ידיעת השפה. בקורסים המתקדמים, שגם הם, מתקיימים בשפה הצרפתית, ישפרו התלמידים את יכולת הדיבור השוטף. כמו כן, הלימודים יכללו אוצר מילים רחב יותר ושימוש בקטעי קריאה כבסיס ללמידה.

דרך נוספת בה ניתן ללמוד צרפתית היא באמצעות לימודים בחו"ל. בארץ קיימות מספר חברות העוסקות בלימודי צרפתית בחו"ל ונמצאות בקשר עם בתי ספר לשפות ברחבי העולם. בתי הספר לשפות בעולם, ובעיקר באירופה, מציעים לימודים אינטנסיביים שנמשכים כשבועיים עד שלושה שבועות וכללים שיעורים מבוקר עד שעות אחר הצהריים.

התכניות הייחודיות כוללות גם אפשרויות לינה ובילוי בשעות הפנאי. המטרה העיקרית של הלימודים האינטנסיביים בחו"ל היא היטמעות מהירה באוכלוסיית המקום, שדוברת צרפתית ושימוש בלתי פוסק בשפה.

ניתן ללמוד צרפתית גם באופן עצמאי. לימוד עצמי של השפה יהיה זול יותר ויאפשר גמישות רבה מבחינת שעות הלימוד וקצב ההתקדמות. אמנם מדובר במשימה לא פשוטה שמצריכה משמעת עצמית והתמדה אולם היא אפשרית. בשוק קיימים מספר ערכות מלאות ללימוד עצמי של צרפתית הכוללות גם ספרים, חוברות תרגול ותקליטורי שמע.

כמו כן, ניתן לרכוש בנפרד ספרים רבים ללימוד צרפתית, רבים מהם ברורים, פשוטים ומיועדים ללימוד עצמי. ספרים כאלה מלווים בחוברות תרגול הכוללות גם פתרונות לשאלות הנשאלות. נוסף על כן, בשוק נמכרים גם דיסקים ותוכנות מחשב ללימוד צרפתית.

Share/Save/Bookmark



תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free