לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » כללי

לימודים בקנדה – לימודי תואר בקנדה


פורסם על ידי ב 22 בינואר 2009 – 18:48אין תגובות

המאמר הבא מרכז כמה פרטי מידע שיעזרו למתעניינים באפשרות של לימודים בקנדה. לימודים בקנדה נערכים בעיקר בשתי שפות מרכזיות: אנגלית ו/או צרפתית. לכן, על מנת לצאת ללימודי תואר בקנדה, עליך לדעת ולהבין היטב את אחת משתי השפות.

תחומי לימוד עיקריים לסטודנטים

מנהל עסקים, פסיכולוגיה, תחומי האומנות והעיצוב, מקצועות המחשב, מדעים. רפואה זהו תחום בעייתי ללמוד בקנדה מאחר ושכר לימוד מאוד גבוה ומספר המקומות שמקצים לזרים הוא מצומצם מאוד. משפטים גם הוא מקצוע בעייתי מאחר ולא ניתן ללמוד לתואר ראשון אלה רק לתואר שני לזרים.

מוסדות לימוד מוכרים בקנדה

מספר האינברסיטאות והקולג'ים בקנדה הוא גבוה, המבחר ורחב וגם הפריסה מאוד נוחה, ניתן למצוא מוסד לימודים אחד לפחות בכל פרובינצה.
ניתן לבחור בין אוניברסיטה מחקרית בעיר גדולה או לחילופין באוניברסיטת קמפוס בעיר קטנה. תוכניות הלימוד גם הן נוחות מאוד וניתן למצוא למעלה מ- 10,000 תוכניות לימוד שונות באונברסיטאות.

בכל הנוגע לשנות לימוד, הלימודים לתואר ראשון אורכים 4 שנים, לתואר שני שנתיים, ושלוש שנים עבור הדוקטורט.

תנאי קבלה ללימודים באוניברסיטאות הקנדיות

כל אוניברסיטה וכל פקולטה מציבות תנאי קבלה מסויימים. ככלל, עבור תואר ראשון המועמד צריך להיות בעל בגרות מלאה ולעמוד במבחן מעבר באנגלית- TOFEL. תנאי הקבלה עבור תואר שני הם, בוגר תואר ראשון ועמידה במבחן המעבר באנגלית. גובה הציונים הנדרש הוא תלוי מוסד לימודים, האוניברסיטאות היוקרתיות מבקשות ממוצע ציונים גבוה, אך יש אוניברסיטאות שניתן להתקבל אליהן עם ממוצע בגרות/תואר ראשון לא גבוה.

תקציב דרוש לסטודנט בקנדה

שכר הלימוד עומד על כ 10000 דולר לשנה. העלויות הן בדולר קנדי, דבר שמוזיל במעט את הלימודים. עלויות המחייה, הכוללות אוכל, מגורים, נסיעות וספרי לימוד עומדות על כ 1000 דולר לחודש. אם כך, המבקשים ללמוד בקנדה יצטרכו לעמוד בעלויות של כ 22000 דולרים קנדיים לשנת לימוד.

אפשרויות תעסוקה – עבודות סטודנטים

חוק חדש יחסית, אשר נכנס לתוקף בשנת 2006 מותיר לסטודנט זר, כלומר מי שהתקבל ללימודים בלבד לעבוד באופן חוקי בקנדה עד 20 שעות שבועיות.

ישראלים בקנדה

כמות הסטודנטים הישראליים אשר לומדים בקנדה אינה גבוהה ועומדת על כמה מאות בלבד.

קנדה – אורח החיים

קנדה הינה מדינה ענקית, אשר גודלה עומד על גודל יבשת שלמה. איכות החיים בקנדה היא מהגבוהות בעולם והיא מתאפיינת בפארקים רבים, ערים קוסמופוליטיות לצד עיירות קטנות. מזג האויר לא קל אמנם לישראלים מאחר וקנדה הינה מדינה צפונית ולכן קרה מאוד, אך לצד הקור שלה  עומד יתרון משמעותי מאוד והוא מתבטא הימים הארוכים המשאירים שעות יום רבות.

לסיכום, לימודים בקנדה עולים לא מעט באופן יחסי, ועם זאת, זולים יותר מארצות הברית. גם תנאי הקבלה נוחים יותר מבמקומות רבים אחרים בעולם והמגוון הרחב של מוסדות הלימוד מאפשרים אלטרנטיבות רבות למבקשים ללמוד במדינה למרות שהלימודים לתואר ראשון אורכים יותר זמן מבארץ וממקומות נוספים בעולם. היתרון המשמעותי בלימודים בקנדה הוא הזכות לחיות במדינה בה רמת ואיכות החיים מאוד גבוהות.

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free