לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » כללי

סטודנטים במילואים – זכויות סטודנט במילואים


פורסם על ידי ב 20 בינואר 2009 – 16:02אין תגובות

סטודנט במילואים עומד בפני נטל קשה ומכביד, מעבר לנטל העומד בפני כל אזרח המשרת במילואים. מלבד הקריעה מהעולם האזרחי ומשגרת החיים, החשיפה לסיכון פיזי והקושי הפיזי והנפשי שבשירות במילואים, הסטודנט גם חשוף לפגיעה קשה בהישגיו האקדמיים ובהכשרתו המקצועית עקב ניתוק נפשי ופיזי, לעיתים ארוך ימים, ממערכת ההשכלה וההכשרה האינטנסיביים ממילא, בהם הוא לוקח חלק.

אין זה משנה באיזה מוסדות לימודיים מדובר: אוניברסיטאות או מכללות, כמו גם שאין זה משנה באיזה מסלול : תואר ראשון או שני – סטודנט המשרת במילואים נפגע פגיעה קשה הן בלימודים והן ביכולתו הכלכלית לעמוד בפני עצמו.

חדשות לבקרים אנו עדים לסוגיות שונות הקשורות בהטבות ומתן זכויות לסטודנטים המשרתים במילואים. החל מקריאות לחקיקה בכנסת ועד הסכמים ואמנות שונות הנחתמות בין הצבא לבין אגודות הסטודנטים, הכול למען הסטודנט במילואים. רוב הזכויות וההקלות הניתנות לסטודנט במילואים נובעות מהכרה בצורך לסייע ולעזור לסטודנטים על מנת שיוכלו להשלים את הלימודים לתארים השונים בהצלחה במקביל לתרומה למדינה בדמות שירות המילואים.

סיוע אקדמי לכל סטודנט שיצא למילואים

ברוב מוסדות הלימודים, סטודנט במילואים זכאי למועד בחינה מיוחד, במידה ונמנע ממנו לגשת למועדים הרגילים עקב שירותו במילואים. גם דחייה בהגשת עבודות או תרגילים היא עניין רגיל למדי. הקלות מעין אלו קיימות ברוב התקנונים של מוסדות החינוך להשכלה גבוהה. בחלק מהמוסדות מאפשרים לסטודנט ששירת במילואים ועקב כך נבצר ממנו לעמוד בתנאי סף מסוימים, להתקבל לקורסים על תנאי ולהשלים את תנאי הסף במועד מאוחר יותר. חזרה על קורסים עקב שירות מתאפשרת גם היא, לרוב ללא תשלום או בהנחה משמעותית. קשר ישיר בין וועדות הוולת"ם לבין דיקנט הסטודנטים, מאפשר דחייה או שינוי מועדי השירות בכדי לצמצם את הפגיעה בהשגים הלימודיים של הסטודנט.

סיוע כלכלי לסטודנטים במילואים

בהיבטים הכלכליים קיימות מלגות שונות המבטיחות סיוע כספי עבור סטודנטים המשרתים במילואים ואף סבסוד של חומרי קריאה, צילום וקבלת חומר עזר מוזל או אף בחינם כמו גם שיעורי השלמה ותקצירי שיעורים. במוסדות מסוימים אף מספקים לסטודנטים היוצאים לשירות מילואים, מחשבים ניידים בכדי שיוכלו לנסות להדביק את הפער בעודם בשטח. ברוב המוסדות, מאפשר דיקנט הסטודנטים להגיש דרכו בצורה קלה ומהירה תביעה לקבלת תגמולי מילואים מהביטוח הלאומי.

סיוע אחר לסטודנטים

מדורי הרווחה השונים מספקים לסטודנט במילואים שירותים נוספים להקלה על הלחץ כגון סיוע פסיכולוגי, הן להתמודדות עם לחץ הלימודים והן להתמודדות עם קשיי השירות במילואים.

לסיכום אמצעי הסיוע השונים תלויים ברצון הטוב של המוסדות השונים, בשיתוף פעולה בינם לבין ארגוני הסטודנטים ובעיקר ביכולת הכלכלית העומדת מאחוריהם. אין ספק כי ניתן וצריך לעשות יותר בכדי לסייע לסטודנט במילואים וזאת משום שהעזרה והסיוע הניתנים לו, מטרתם כפולה ומכופלת. מצד אחד הסטודנט יכול להשלים את לימודיו בצורה קלה יותר, נעימה ומהירה יותר, ומצד שני, המדינה יכולה להרוויח שירות נאמן של חיילי מילואים איכותיים ומסורים וכך גם תופעת ההשתמטות יכולה להצטמצם.

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free