לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי תעודה, לימודים במכללה, קורסים, תנאי קבלה

לימודי תדמיתנות – צוהר לעולם האופנה


פורסם על ידי ב 6 באפריל 2010 – 13:55תגובה אחת

iStock_000002516027XSmall2 לימודי תדמיתנות - צוהר לעולם האופנה

תדמיתנות היא מקצוע המאפשר לעוסקים בו להיות בחזית האופנה ולסייע בפיתוח מגמות וטרנדים עולמיים בלבוש. לקריאה על תחום לימוד זה, מוסדות הלימוד ותנאי קבלה לחצו כאן.


תדמיתנות היא מקצוע ההולך יד ביד עם לימודי עיצוב אופנה. התדמיתן, יחד עם מעצב האופנה, אחראי על שלבי התהוות הבגד הראשוניים, בטרם הוא הופך מרעיון מוצלח למציאות.

התדמיתן ומעצב האופנה עובדים בשיתוף פעולה, כאשר התדמיתן מתרגם את רעיונותיו של המעצב לתדמיות. למעשה, אחראי התדמיתן על יצירת תדמיות שונות המשמשות כבסיס לקביעת מראהו הכללי של הבגד, כמו גם החלקים השונים שלו.

במסגרת תפקידו, ולצורך יצירת התדמית המתאימה, משתמש התדמיתן בכלים שונים, כדוגמת: שרטוט, לימודי מחשב, לימודי גרפיקה, בדים מסוגים שונים, גיליונות עבודה וכלים רבים נוספים.

התדמיתנים עובדים בתעשיות הטכסטיל ובבתי האופנה המובילים ומהווים חלק הכרחי ובלתי נפרד מעולם ייצור הבגדים והאופנה. עבודתם מתבצעת לרוב בשלבים: שרטוט, בחירת סוג הבד עבור הבגד הרצוי, קביעת פרטים משלימים ותפירת הדגם הראשון.

לאחר תפירת הדגם הראשון, הוא נבדק על גופה של דוגמנית במטרה לבחון את מידת נוחיותו וגם כדי לשפר ולתקן פגמים.

בתום שלב זה, מותאמת התדמית שנוצרה למידות ולגדלים הרצויים בהתאם לדרישות השוק ולצרכי הייצור, ומתחיל שלב הסיום: סימון קפלים, סימון מקומות החיבור, הלולאות או כל פריט נלווה אחר.

מה כוללים לימודי תדמיתנות?

לימודים בתחום התדמיתנות מקנים לסטודנטים ידע מעשי ומקיף בנושאי פיתוח והכנת דגמים של בגדים מסוגים שונים, החל משלב הרעיון, דרך שרטוט של דגמים שונים וכלה בשלב ההתאמה והתיקונים האחרונים.

בנוסף לכך, ניתן להתמחות באחד מתחומי המשנה של התדמיתנות: תדמיתנות לבגדים של מבוגרים, תדמיתנות לבגדי ילדים, תדמיתנות לתינוקות, תדמיתנות לסריגים, תדמיתנות למדים ולבגדים ייצוגיים, תדמיתנות לשמלות כלה ולבגדי ערב ותחומי תדמיתנות נוספים.

לימודי תדמיתנות – תוכנית הלימודים

תוכנית הלימודים בתדמיתנות כוללת הכשרה מעשית, לימוד תיאורטי ותרגול. קורסים נלמדים הכלולים בתוכנית הם בנושאי תדמיתנות שונים ובתחומים משיקים.

יסודות השרטוט, איורי אופנה, שיפור ויישור קווים, חישובי מידות, תוספות שונות לתפרים, טבלאות של מידות, תדמיתנות ממוחשבת, פיתוח תדמיות לפרטי לבוש שונים, כדוגמת: מכנסיים, שמלות, חצאיות, חולצות, מעילים, ז'קטים, שכמיות או אוברולים.

הלימודים כוללים גם פיתוח של חלקי לבוש, כדוגמת: שרוולים, צווארונים, כיסים או כל פריט אחר.

תנאי קבלה

תנאי הקבלה לקורס בתדמיתנות נקבעים ביחס להיקף ולמטרת הקורס וגם ביחס למכללה אליה נרשמים.

ישנן מכללות בהן לא נדרש כל ידע קודם וניתן להתקבל לקורס לאחר השתתפות במבחן פשוט לבדיקת התאמה, וישנן מכללות בהן יש צורך בידע קודם בתפירה או בתחומים אחרים.

עם זאת, תנאי הקבלה אינם קשים במיוחד, וכל מי שמתעניין בתדמיתנות יכול להירשם ולרכוש השכלה בתחום.

משך הלימודים

לימודי תדמיתנות, איור אופנה, פיתוח מודלים או כל תחום אחר הקשור לתדמיתנות נמשכים לרוב בין 100 ל-120 שעות לימוד אקדמיות, ומתקיימים פעם עד פעמיים בשבוע, בלימודי ערב או בלימודי בוקר.

בתום הלימודים מוענקת לסטודנטים שעמדו בדרישות הקורס תעודת גמר בתדמיתנות ובפיתוח מודלים מטעם מוסד הלימוד בו למדו.

היכן לומדים תדמיתנות?

לימודי תעודה בתדמיתנות ניתן ללמוד במכללות אופנה שונות וכמובן ללמוד בתור קורס מטעם משרד התעסוקה.

מכללות נוספות הינן: סטודיו 1623 לסטיילינג בתל אביב, המכללה לאופנה מרים, סטודיו A – המכללה לאופנה ותפירה בירושלים, המדרשה לאופנה ולמקצועות העיצוב והאקדמיה לעיצוב אופנה בראשון לציון הן אחדות מהן.

מתעניינים בעיצוב ובאופנה? קראו עוד על בנושא צורפות ועיצוב תכשיטים.

Share/Save/Bookmark



תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free