לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » כללי

לימודי תעודה – לימודים וקורסים מקצועיים


פורסם על ידי ב 12 במאי 2009 – 13:0618 תגובות

לימודי תעודה מאפשרים הרחבת הידע בתחום מקצועי, השגת מקצוע או קידום מקצועי, מבלי להתחייב בהכרח למסלולי לימודים תיאורטיים וארוכים – כפי שקורה לרוב במסלולי הלימוד האקדמיים.

במאמר זה נענה על השאלות – באילו תחומים אפשר ללמוד לימודי תעודה.

מה היתרון של לימודי תעודה על פני לימודים במסגרת אקדמית? כמה זמן אורכים לימודי תעודה וגם – מה חשוב לדעת לפני שבוחרים מסלול ללימודי תעודה?

מהם לימודי תעודה?

לימודי תעודה, בניגוד ללימודים אקדמיים, הם לימודים המספקים למסיימים תעודת גמר קורס מטעם המוסד המלמד, ולא תעודה אקדמית, כמו תואר ראשון, תואר שני וכדומה.

עם זאת, הם מספקים הכשרה מקצועית ממוקדת, קצרה ומעשית בתחומים הנבחרים.

המוסדות המלמדים לימודי תעודה הם רבים, רבים מאוד, ואיכות התעודה הניתנת למסיימי למסגרות לימודים קשורה קשר ישר עם המוניטין שיש למוסד המלמד.

מקומות ששמם קשור במוניטין חיובי, של מוסד מקצועי רציני ומכובד, יספקו תעודה יוקרתית יותר שתאפשר יותר הזדמנויות עבור המחזיקים בה.

תוכן הלימודים בלימודי תעודה

הלימודים במסגרות לתעודה הם על פי רוב הרבה יותר קצרים מלימודים במסגרת אקדמית, ונמשכים בדרך כלל עד שנה אחת (הקורסים הקצרים ביותר נמשכים כחודשיים, והארוכים ביותר יכולים לימשך אפילו ארבע שנים).

לימודים לתעודה הם במרבית המקרים לימודי הכשרה מקצועית, הם מתאפיינים בתוכן פחות תיאורטי, ויותר פונקציונאלי.

כמו כן, החומרים הנלמדים בלימודי תעודה הם לרוב בעלי אוריינטציה המתאימה לעוסקים בתחום, והם ממוקדים ונקודתיים, ובדרך כלל אינם נותנים תמונה רחבה של התחום המבוקש אלא עומק נקודתי וישים בשטח הנלמד.

מה מאפשרים לימודי תעודה?

לימודי תעודה מאפשרים הכשרה מקצועית, פיתוח מיומנויות חדשות, הכרת תחומים מקצועיים חדשים, במהירות ובמקצועיות.

פרט לרכישת הידע, וקבלת תעודה מקצועית שהרבה פעמים חשובה למעסיקים, לימודי תעודה מאפשרים קבלת קידום והעלאה בשכר במשרד החינוך, ובארגונים שונים, בעיקר אלה בעלי אוריינטציה לחינוך, הדרכה והוראה.

באיזה תחום ניתן לבחור בלימודי תעודה כהכשרה מקצועית?

התחומים בהם ניתן להירשם ללימודי תעודה הם רבים. להלן מספר דוגמאות:

רפואה משלימה – בתחום זה עדיין לא קיימים בארץ לימודים אקדמאיים לתואר ראשון, ומרבית העוסקים בתחום בארץ למדו לימודי תעודה. תחומים כמו רפלקסולוגיה, הילינג, עיסויים, וכדומה, ניתן ללמוד בלימודי תעודה הנמשכים החל מארבעה חודשים ועד לשלוש או ארבע שנים.

עיצוב, תכשיטנות, ציור, נגרות, ואמנות – ניתן לבחור במסגרת לימודים אקדמיים, אולם מסגרות רבות מציעות גם לימודי תעודה והכשרה מקצועית בתחום.

מחשבים, עיצוב גרפי, תכנות, קידום אתרים – גם מי שלמד לתואר ראשון או שני בתחום מוצא את עצמו מדי פעם בפעם מול הצורך לעדכן את הכשרתו, ופונה במרבית המקרים לקורסים מקצועיים לעוסקים בתחום.

יעוץ השקעות, ניהול תיקי השקעות ופיננסים – מוגשים קורסי תעודה במוסדות שונים המותאמים לרמות שונות של ידע – החל מקורסים המאפשרים ניהול תיק השקעות אישי, ועד קורסי תעודה המאפשרים לנהל תיקי השקעות כמקצוע.

כאמור, אלו רק תחומים מדגמיים, על קצה המזלג, מתוך קורסים רבים ומגוונים ללימודי תעודה.

לימודי המשך

לימודי המשך הם מקרה פרטי של לימודי תעודה, והם מאפשרים למי שלמד לתואר אקדמי לבחור בלימודי תעודה מטעם האוניברסיטה או המכללה שבה למד, לצורך הכשרה ולימודים נקודתיים ומעשיים בתום שלמד.

אלו לימודים שאחד המאפיינים אותם הוא שהם מחייבים תעודה אקדמית או ניסיון בתחום הנלמד והם מרחיבים את השכלתו של הלומד בנקודות מעשיות מסויימות מעבר לחומר שכבר למד במסגרת האקדמית.

מה חשוב לוודא כאשר בוחרים מסלול ללימודי תעודה?

ראשית, אנו ממליצים לוודא שאכן לימודי תעודה הם המסלול הרצוי עבורכם, ולא לימודים אקדמיים. כאמור, לכל אחד מהמסלולים האלה יתרונות משלו.

לאחר שווידאתם כי לימודי תעודה ישרתו את מטרתכם באופן מיטבי, חשוב להחליט בתחום שאותו אתם מעוניינים ללמוד, אילו מסלולי הכשרה ולימודי תעודה מוצעים.

עבור כל מסלול כזה, מומלץ לברר מה אורכו, מה מחירו, וכן מה עשויות להיות עלויות נוספות שיתבררו כהכרחיות במהלך הלימודים – כגון רכישת חומרי לימוד, ספרים, חניה, נסיעות, וכיוצא באלה.

חשוב מאוד לברר את המוניטין שיש למוסד שמציע את הלימודים שיעניינו אתכם, וכיצד מתייחסים מעסיקים למחזיקי תעודה מטעם מוסד זה.

כדאי להתעניין בהצעות עבודה מהסוג שמעניין אתכם ולוודא כי התעודה שתקבלו בסיום הלימודים תאפשר לכם להגיש מועמדות למישרות כאלה.

עוד חשוב לעיין בתוכנית הלימודים המוצעת ולוודא שהחומרים הנלמדים יענו על צרכיכם. חשוב לברר מי המנחה או המנחים שילמד בקורס, ומה הרקע המקצועי שלהם.

Share/Save/Bookmark



18 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free