לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי תעודה, קורסים

לימודי עיסוי – לעשות משהו טוב עם הידיים


פורסם על ידי ב 13 במאי 2010 – 16:11אין תגובות

לימודי עיסוי מסאזעיסוי הוא מקצוע טיפולי בו הרווח כפול ומכופל – גם עשית טוב לאחרים וגם לעצמך! קראו כאן על מגוון רחב של לימודי עיסוי המתקיימים בארץ.

הפופלאריות הגואה של תחום העיסוי בימינו, על כל גווניו, נעוצה בשילוב שהוא מייצג בין מזרח ומערב, אף כי תולדות העיסוי נמתחים מסין העתיקה, המזרח הרחוק ועד למערב, בסביבות המאה ה- 18.

טכניקות של עיסוי משלבות בין השלמות של הגוף והנפש כפי שהוא משתקף בפילוספיות המזרח ובין ידע אנטומי ומדעי, גאוות הנאורות המערבית.

כיום ניתן להתמחות בסוגים שונים של עיסוי, החל מעיסוי תאילנדי השם דגש על מפרקים, ועד לעיסוי אבנים חמות השם דגש על זרימה אנרגטית לכל חלקי הגוף.

נפלאות העיסוי ידועות ובדוקות וכוללות הקלה על כאבי מפרקים, שחרור שרירים תפוסים, תחושה של חיוניות ורוגע וגמישות העצמות והמפרקים בגוף. פעמים רבות מקביל הידע המעשי הנצבר בלמהלך לימודי פיזיותרפיה לזה המאפיין לימודי עיסוי.

לימודי עיסוי – תכנים עיקריים

הלימודים מתחלקים לשניים, עיוני ומעשי:

  • בחלק העיוני נלמדים תכנים אנטומיים, פיזיולוגיים, מבנה עמוד השידרה, טכניקות מסאז' שונות, שחרור מפרקים, יציבה נכונה של המטפל, יצירת תהליך טיפולי ושיטות טיפול במצבים מיוחדים, כמו נשים בהיריון או מתיחות שרירים של ספורטאים.
  • החלק העיוני כולל לימודים על אנטומיית הגוף, שיטות התמקדות באיברים וכן הלאה. הוא מלווה החלק המעשי, הכולל תרגול של התכנים העיוניים.

התרגול נעשה על האדם המטפל, בזוגות או תוך כדי הדגמה. כל מוסד המעניק לימודי עיסוי מדגיש את חשיבות התרגול המעשי כנתיב ליצירת המטפל האולטימטיבי.

סוגי עיסוי שונים

ישנן טכניקות רבות לעיסוי, אשר לכל אחת מהן הניואנסים המיוחדים לה. העיסוי המקיף ביותר והרשמי ביותר הוא העיסוי הרפואי המציע הכשרה רפואית במוסדות לימוד עיקריים כמו מכון ווינגייט, מכללת רידמן כמעט בכל מכללה לרפואה משלימה.

  • עיסוי טווינא הוא רכיב ספציפי של לימודי רפואה משלימה. הוא מתמקד בנקודות לחיצה אשר משחררות את אנרגיית הצ'י ומאזנות את הגוף מבחינה אנרגטית.
  • כמוהו, גם עיסוי השיאצו העובד בטכניקה של לחיצות מדוייקות על אזורים שונים בגוף.
  • עיסוי שבדי משלב תנועה של הגוף תוך כדי עיסוי רקמות עמוק והוא מומלץ לסובלים מבעיות מפרקים.
  • העיסוי התאילנדי מתמקד במתיחת האברים ותנועות ארוכות. עיסוי זה נחשב אינטנסיבי במיוחד ואינו מתאים לכולם.

את כל טכניקות העיסוי השונות ועוד ניתן ללמוד במסגרת לימודית. תעודת מעסה ממוסד הלימוד מוכרת גם בקופות חולים ממשלתיות ומאפשרות כניסה אל שוק העבודה באופן עצמאי או כשכירים.

קהל יעד, משך ומחיר

כל אחד יכול להיות מעסה והקורסים היעודיים פתוחים לכל אדם ובתנאי שיעבור ראיון אישי. משך הלימודים יכול להגיע לשלוש שנים, עם קבלת תואר של אוניברסיטה או במסגרת לימודי תעודה, כמו במקרה של לימודי רפואה מהמזרח.

בהתאם לאורך הקורס ולתכניו כך גם התמחור שלו. לימודים ארוכים ומקיפים יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים בעוד קורס ייעודי של טכניקת עיסוי מסויימת יכל להגיע לכמה אלפי שקלים בלבד.

חשוב לוודא כי המוסד הנבחר אכן מעניק תעודה רשמית שאותה תוכלו להציג בראיונות עבודה, שהתכנים מעודכנים ושהציוד חדש ומקצועי. מלאכת העיסוי היא מקצוע נהדר אשר מקל על כאבים של אנשים אחרים ומקפל בתוכו יכולות פיזיות ומנטליות רבות.

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free