לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » כללי

לימודי מוסיקה – מוסיקולוגיה ומסלול לימודים


פורסם על ידי ב 25 באוגוסט 2009 – 9:50אין תגובות

לימודי מוסיקהמקורה של המילה "מוסיקה" הוא במילה היוונית "מוזה" ופירושה הוא אומנות השימוש בצליל. המוזיקה היא תחום אומנותי חשוב המלווה את האדם משחר ימי האנושות ונותן ביטוי אסתטי וסמלי למחשבות, לרגשות ולקיום האנושי. בואו לקרוא יותר אודות לימודי מוסיקה

לימודי מוסיקה – מסלולים

המוזיקה היא דרך הבעה באמצעות צלילים המופקים מכלים שונים בהתאם למלודיה שנכתבה על ידי מלחין ולתווים המגדירים את גובה הצליל ואת אופיו.

עם השנים הפכה המוסיקה לחלק בלתי נפרד מחייו של כל אחד מאיתנו והיא ממלאת מגוון תפקידים: תרבותיים, חברתיים, אישיים, טקסיים, דתיים או כל תפקיד אחר.

המודרניזם וההיסטוריה של המוסיקה יצרו עושר אינסופי: סגנונות שונים, מוסיקת עולם, מוזיקה מתקופות שונות, זרמים שונים ואסכולות שונות.

מסיבה זו, היום עוסקים אנשים רבים בתחומי המוסיקה השונים, אם באופן ישיר ואם באופן עקיף; הוראת מוסיקה, נגינה על כלים שונים, הלחנה, מחול, שירה, DJ , הפקה מוסיקלית ותחומים רבים נוספים.

היום ישנם מסלולי לימוד מוסיקה רבים ושונים מבחינת היקף, תחום הלימוד, סוג התעודה שניתנת בסוף או מבחינות אחרות.

ניתן ללמוד מוזיקה בחוגים לשעות הפנאי, בסדנאות ממושכות, במסלול לימודי תעודה או אפילו לקראת תואר ראשון.

גם תחומי הלימוד הם מגוונים: מוזיקה אלקטרונית, סאונד, תולדות המוסיקה, אקוסטיקה, תרפיה במוזיקה, הלחנה, עיבוד מוסיקלי, יצירת מוסיקה באמצעות מחשב, DJ, הפקה מוסיקלית, יסודות המוזיקה, אסכולות שונות, קומפוזיציה, ג'אז, הלחנה לטלוויזיה ולקולנוע, היסטוריה של המוזיקה ותחומים אחרים.

ניתן גם ללמוד מוסיקה באופן מעמיק ויסודי לקראת תואר ראשון ולקראת תארים מתקדמים יותר באוניברסיטאות ובמכללות.

לרוב נמשכים לימודי התואר הראשון במוזיקה (Bachelor of Music) כארבע שנים וכוללים הן לימודים עיוניים והן לימודים מעשיים: קומפוזיציה, ניצוח, מגמות ווקאליות, סדנאות אופרה, מגמה אינסטרומנטאלית, הלחנה ונושאים נוספים.

מסלול הלימודים במסגרת של אוניברסיטה שונה מעט ממסלול הלימודים שמציגה מכללה והוא מטבעו עוסק יותר בהיבט העיוני והמדעי של המוזיקה ופחות בהיבט המעשי.

מטרות לימודי מוסיקה

מטרת לימודי המוזיקה היא להקנות לסטודנטים ידע רחב בתחומי המוזיקה מבחינה תיאורטית ומעשית: שיטות לניתוח יצירות מוזיקליות מסוגים שונים, מוזיקה ומחשב, פיתוח שמיעה, היסטוריה מוסיקלית, הלחנה ואף נגינה.

במהלך הלימודים נחשפים הסטודנטים לדיסציפלינות מוסיקליות שונות, לחקר המוזיקה על הקשריה התיאורטיים, התרבותיים, ההיסטוריים והחברתיים, למגוון הסגנונות ולנקודות המפגש בין סוגי מוזיקה שונים.

תנאי הקבלה ללימודי מוסיקה

לכל אחד מהמוסדות השונים ישנם תנאי קבלה משלו, עם זאת, לרוב נערך מבחן הבודק את כישוריו המוסיקליים של המועמד ואת התאמתו למסלולים השונים.

באוניברסיטאות השונות ובמכללות המובילות, נוסף לתנאי הקבלה הרגילים הכוללים את שקלול הציון במבחן פסיכומטרי עם ציוני תעודת הבגרות, נדרשים המועמדים להיבחן במבחן הבודק את הרקע שלהם ואת התאמתם לתחום אליו הם מבקשים להתקבל.

היכן לומדים?

לימודי מוסיקה ניתן ללמוד בכל אחת מהאוניברסיטאות; אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת חיפה, האוניברסיטה העברית בירושלים ואוניברסיטות נוספות.

ישנן גם מכללות רבות ובתי ספר גבוהים למוזיקה:

  • רימון- בית הספר לג'אז ולמוזיקה בת זמננו
  • הד המכללה למוזיקה עכשווית
  • המדרשה למוזיקה במכללת לוינסקי
  • האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים
  • Muzik  – בית ספר למוזיקה, יצירה והפקה

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free