לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי תעודה, לימודים במכללה, קורסים

להיות אופטיקאי מדופלם – לימודי אופטיקה


פורסם על ידי ב 18 בנובמבר 2010 – 11:24אין תגובות

לימודי האופטיקה הם הזדמנות מצויינת לרכוש תעודת מקצוע שימושית, אשר טומנת בחובה גם פעולה למען רווחת הכלל באמצעות תיקון ראייתם של אנשים. רוצים להכיר את מסלול הלימודים והמוסדות בהם הוא נלמד? היכנסו!

לימודי אופטיקהלימודי האופטיקה הם ענף השייך לתחום הפיזיקה, המתרכז בחקר תכונות האור, התנהגותו ויחסי הגומלין בינו ובין חומרים אחרים ותהליכים בטבע.

מסיבה זו משתרעת האופטיקה על תחומים רבים ושונים, החל מחקר תכונותיו הפיזיקאליות של האור, דרך השפעתו על החומר וכלה בהשפעת האור על העין האנושית.

בהקשר זה, ניתן ללמוד אופטיקה במסגרת לימודי פיזיקה לתואר ראשון, לימודים לתואר שני וגם לדוקטורט או ללמוד אופטיקה לצורך רכישת מקצוע בתחום הכנת עדשות ראייה והתאמת משקפיים.

לימודי אופטיקה – לקראת בחינת הרישוי הממשלתית

האופטיקה נחשבת למקצוע פרה רפואי ומסיבה זו ההכשרה בתחום נמצאת תחת פיקוחו של האגף להכשרה מקצועית במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה.

מטרתם של לימודים בתחום האופטיקה היא להעניק לסטודנטים ידע מקיף, כלים מקצועיים ומיומנויות שונות בתחום עדשות הראייה והתאמת משקפיים.

כמו כן, מטרת הלימודים היא להכין את הסטודנטים לקראת הבחינה הממשלתית, הקרויה "אופטיקה מסוג 2", המאפשרת לבוגרי מסלול הלימודים להשתלב בשוק העבודה בתחום.

בנוסף לבחינה צריכים הסטודנטים להשתתף בפרויקט גמר, המשמש כהכשרה מעשית נוספת לקראת הקליטה בעבודה.

תחומי הלימוד

לימודי האופטיקה כוללים הכשרה מעשית ותיאורטית בתחומי האור והפיזיולוגיה של העין ובתחומים משיקים נוספים.

בהקשר זה, חשוב ביותר לעשות הבחנה בין אופטומטריסט ובין אופטיקאי. האופטיקאי אחראי במסגרת תפקידו על הכנת עדשות ראייה בהתאם למרשם שהועבר אליו מלקוחות שונים, לעומתו האופטומטריסט אחראי על עריכת בדיקות הראייה, אבחון בעיות ראייה שונות והצעת טיפול מתאים, והכשרתו היא מקיפה יותר.

תוכנית הלימודים באופטיקה היא במסגרת לימודי תעודה וכוללת כמה שלבים וקורסים שונים, בהם תורת האור, האנטומיה ומבנה העין, תופעות אופטיות, אופטיקה של הראייה, מדידות גיאומטריות, הפסיכולוגיה של הראייה, בדיקות ראייה, ליקויי עיניים נפוצים, עבודה עם כלים ומכשירי אופטיקה, סוגי עדשות, קוצר ראייה, עין עצלה, ראייה ירודה, הכנת עדשות לפי מרשם, שימושי מחשב, אתיקה מקצועית וקורסים רבים נוספים.

תנאי הקבלה ומשך הלימודים

תנאי הקבלה לקורס אופטיקה משתנים מעט ממוסד למוסד וגם ביחס להיקף ההכשרה. כדי להתקבל ללימודי אופטיקה במרבית המוסדות, צריכים המועמדים לעבור ריאיון עבודה ומבחני קבלה במתמטיקה, באנגלית ובפיזיקה.

עם זאת, לרוב אין צורך בתעודת בגרות ודי ב-12 שנות לימוד מלאות.

משך לימודי האופטיקה משתנה ביחס להיקף הקורס וגם ביחס למוסד הלימודים. לרוב נמשכים לימודי אופטיקה לקראת תעודה בממוצע כשנתיים וכוללים כ-900 שעות לימוד.

מוסדות לימוד המקנים תעודת אופטיקאי

ניתן ללמוד אופטיקה במכללות רבות, בהן:

  • דיפלומה – בית הספר ללימודי תעודה והסמכה של האוניברסיטה הפתוחה
  • המכללה האקדמית – הדסה ירושלים
  • המרכז להכשרה ושיקום מקצועי ברעננה
  • המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון

כמו כן קיימות במכללות נוספות המציעות לימודים במקצוע. בוגרי לימודי אופטיקה שעברו בהצלחה את מבחן הרישוי יוכלו להשתלב בשוק העבודה במקצוע האופטיקה כשכירים או כעצמאיים.

תעסוקה בתחום היא לרוב במסגרת רשתות האופטיקה, בקופות החולים, במעבדות אופטיות או בכל מסגרת אחרת.

בוגרי הקורס יכולים גם להמשיך אל לימודים לתואר ראשון בתחום הראייה והאופטומטריה.

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free