לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי תעודה, לימודים באוניברסיטה, לימודים במכללה, קורסים, תואר ראשון

הסבה מקצועית – כל מה שצריך לדעת בדרך להסבה מקצועית


פורסם על ידי ב 12 בינואר 2011 – 1:273 תגובות

אתה עובד כבר שנים בתור סוכן ביטוח, אבל עולם ההיי טק מושך אותך? אחרי שנתיים בתור עורכת דין החלטת שאת רוצה להיות דווקא מנהלת חשבונות? איך עושים הסבה מקצועית והאם יש באמת מגבלות כלשהם?

הסה מקצועית

כיצד מתמודדים עם הרצון לשינוי מקצועי?

דרך אחת להתמודד עם הרצון לשינוי היא להמשיך במסלול שבו התחלתם. מאחוריכם שנות ניסיון וותק, אתם נחשבים לברי סמכא ויכולים לדקלם את הנהלים מתוך שינה.
מה גם שהשלמתם את מסלול הלימודים בתחום זה.

אם תבחרו בדרך זו, ייתכן שתחושו שחיקה, מועקה וחוסר מוטיבציה עם חלוף הזמן. לכן, אולי כדאי שתשקלו את הדרך השנייה – הסבה מקצועית.

מהי הסבה מקצועית ולמי היא מיועדת?

הסבה מקצועית מיועדת לאנשים שלא מרוצים מהתעסוקה הנוכחית שלהם. בעולם המודרני, בו אנשים מחליפים משרות בקצב ומרגישים מיצוי תוך מספר שנים באותו תפקיד זוהי אופציה מעניינת עבור רבים.

הסבה מקצועית מאפשרת לאנשים להחליף את המקצוע בו הם עוסקים באמצעות רכישת מקצוע חדש. מרבית ההסבות המקצועיות מיועדות לאקדמאים, כלומר לבעלי תואר ראשון לפחות, כשלעיתים נדרש תואר בתחום מסוים.

הסבות מקצועיות: כמעט בכל תחום

כיום, הסבות מקצועיות נפוצות מאוד והן קיימות במגוון תחומים, בין השאר ניתן למנות תחומים כמו הנדסה, כלכלה, מדעים מדויקים, משפטים ועוד. התחומים הפופולאריים להסבה מקצועית הם: מחשבים, תקשורת, חינוך וכמובן הוראה.

איפה עושים הסבה מקצועית?

מיקום הלימודים נקבע לפי התחום המבוקש. אם ההסבה המקצועית כוללת לימודים, ניתן לעשותה במוסדות לימוד שונים כגון – אוניברסיטת בר אילן, האוניברסיטה העברית בירושלים, המכללה האקדמית בית ברל, מכללת דוד ילין, סמינר הקיבוצים, מכללת אחווה, מכללת אורנים ועוד.

במקרים אחרים, הלימודים נערכים באמצעות קורסים פנימיים שונים, שעורכת החברה לאחר גיוס העובד.

משך הלימודים

מרבית ההסבות המקצועיות אורכות בין שנה לשנתיים, אם כי לפעמים מדובר בתהליך מורכב יותר העלול לקחת בין שלוש לארבע שנים.

אפשרויות תעסוקה

מקומות תעסוקה רבים רואים את ההסבה המקצועית כרכישת מקצוע לכל דבר ומוכנים לקלוט מבצעי הסבה מקצועית. אולם, כמו בכל מקצוע, יש חשיבות לכישורים האישיים של מבצע ההסבה ואלה ישפיעו במידה רבה על קליטתו בתחום החדש.

ראוי לציין כי לא לכל אחד מתאים תהליך מסוג זה וחלק מהאנשים מוצאים את עצמם מאוכזבים לאחר השלמת התהליך. לעיתים השינוי דרסטי מדי עבורם והם נתקלים בקושי להסתגל למקצוע החדש.

במקרים אחרים הם נמצאים בעמדת נחיתות בשוק, לעיתים חוסר הניסיון מהווה מכשול ולעתים השוק פשוט לא מוכן לקלוט עובדים בוגרים יחסית ללא ניסיון ועם ציפיות שכר גבוהות.

טיפים לקראת הדרך החדשה

  • לפני הכניסה לתהליך בדקו את השטח לגבי המקצוע החדש ולגבי מידת התאמתכם אליו
  • אל תעזבו את מקום העבודה הנוכחי בטרם השתלבתם במקצוע החדש
  • אם החלטתם בכל זאת לעזוב, דאגו מבעוד מועד למקורות הכנסה יציבים בזמן הלימודים

בלוג יסודות מאחל לכם גלישה נעימה ומזמין אתכם להגיב ולשאול שאלות על אפשרויות לימודים והסבה מקצועית או בכל נושא שמעניין אתכם.

Share/Save/Bookmark



3 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free