לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » מלגות, תואר ראשון

לימודים על חשבון הפיקדון לחיילים משוחררים


פורסם על ידי ב 7 בפברואר 2011 – 13:51תגובה אחת

עם השחרור מצה"ל זכאי כל משתחרר לסכום כסף הניתן לו כמענק שחרור מהמדינה. גובה הפיקדון נקבע בהתאם לזמן השירות (24/ 36 חודשים) ואופי השירות של החייל (לוחם / תומך לחימה / אחר). מטרת המענק הינה להקל על החייל בדרכו החדשה – החיים האזרחיים.

בפני משתחרר טרי מצה"ל עומדות 2 אפשרויות בנוגע למימוש כספי המענק:

האפשרות הראשונה – להשתמש בכסף למטרות המוגדרות החוק: רכישת השכלה אקדמית, רכישת הכשרה מקצועית, לצורך הקמה או הצטרפות לעסק, סיוע בדיור או שימוש בכסף לאחר נישואין.

האפשרות השנייה – לחכות חמש שנים מיום השחרור, על מנת שהכסף יועבר לחשבון העובר ושב, או אז יעשה המשוחרר שימוש בכסף כראות עיניו ולא יחויב לייעד את הכסף למטרות המוגדרות בחוק.

כיצד ממשים את כספי הפיקדון לצורכי לימודים?

השימוש בכסף לצורכי לימודים, ייעשה בצורה מיידית, בהתאם לעיתוי ולמוסד שייבחר החייל. על החייל המעוניין להתחיל את לימודיו לסור לאחד מסניפי בנק הפועלים או בנק לאומי מצויד בתעודת זהות ולפתוח בקשה למימוש כספי הפיקדון.

לימודים על חשבון הפקדון

לימודים על חשבון הפקדון

בעבר היה ניתן לממש את כספי הפיקדון באמצעות פנייה לכל אחד מהבנקים השונים הפזורים ברחבי הארץ.

הנחייה זו השתנתה בחודש אוקטובר בשנה זו וכעת ניתן לבצע את התהליך אך ורק באמצעות פנייה לאחד מהבנקים הנ"ל.

התהליך די פשוט והבנקים מתורגלים בו היטב. בבנק יתבקש הסטודנט לעתיד למלא טופס בקשה בכתב יד קריא וברור ולטופס בקשה זה עליו לצרף מסמכים המאשרים את תוכניותיו להתחיל לימודים גבוהים.

אילו מסמכים עליי להביא איתי לבנק?

לצורך הטיפול בבקשה על הסטודנט להגיע לבנק כשהוא מצויד ב:

  • תעודת זהות
  • אישור על קבלת הסטודנט ללימודים במוסד מוכר בארץ
  • אישור על היות מוסד הלימודים מוסד מוכר (למעוניינים ללמוד באחת מחמש האוניברסיטאות, הטכניון בחיפה או מכון וייצמן אין צורך להמציא אישור זה)
  • קבלה/ חשבונית או כל הוכחה אחרת על תשלום ראשוני למוסד הלימודים

מה אפשר ללמוד על חשבון הפיקדון?

כמעט כל דבר, החל מלימודים טכנולוגיים, דרך מכינות קדם אקדמאיות, לימודי פסיכומטרי וכלה במגוון קורסים מקצועיים כגון: קורסי איפור, צילום, בניית אתרים ועוד.

מוסדות לימודי רבים ישמחו להעניק לכם את שירותיהם בתמורה לכספי הפיקדון שלכם ולכן ההמלצה היא לעשות סקר שוק והשוואת מחירים כדי להימנע משימוש לא מושכל במענק השחרור.

בהקשר זה חשוב לציין כי הקרן לקליטת חיילים משוחררים אינה מאשרת החזרת כספים עבור לימודים שהופסקו במהלכם אם מסיבות הקשורות לסטודנט ואם מסיבות הקשורות למוסד הלימודים כגון: סגירת המסלול או המוסד.

בהירשמו ללימודים מקבל על עצמו הסטודנט את תקנון המוסד ובכלל זה את הכללים בנוגע להחזר שכר לימוד או אובדנו. ולכן ההמלצה תהיה לשלם את שכר הלימוד בהדרגה.

במי אפשר להיעזר בבחירת מסלול לימודים על חשבון הפיקדון?

ביחידה להכוונת חיילים משוחררים ישמחו לסייע לכם בבחירת מסלול לימודים על ידי אבחון נטיות לבכם ותחומי העניין שלכם, השירות ניתן כהטבה ללא תשלום.

כמו כן, באתר היחידה תוכלו למצוא מדריך קל ונוח למשתמש הממפה את מוסדות הלימוד המוכרים כמוסדות להשכלה גבוהה על פי אזור גיאוגרפי.

Share/Save/Bookmark



תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free