לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » כללי, לימודי תעודה, קורסים

לימודי ייעוץ ארגוני בצפון – חיפשת קורס מקצועי?


פורסם על ידי ב 11 באוגוסט 2011 – 15:37תגובה אחת

הרבה אנשים פונים אלינו ושואלים היכן ניתן למצוא קורס ייעוץ ארגוני באזור צפון הארץ? איפה אפשר ללמוד ייעוץ ארגוני בצורה מקצועית, מבלי לנסוע עד תל אביב? להלן רשימה של כל מוסדות הלימוד בצפון שיכולים לעניין אותך…

ייעוץ ארגוני הנו תחום לימודים שנהנה מפופולאריות גוברת בשנים האחרונות ורבים מעוניינים להשתלב בלימודים ואחר כך לעסוק בתחום המרתק.

הלימודים פונים בעיקר לבעלי תואר ראשון או שני מתחומים דומים כמו חינוך, סוציולוגיה, פסיכולוגיה, או לאנשים העוסקים בתחום, אך רוצים ללמוד אותו באופן מסודר.

יועצים ארגוניים מלווים מנהלי ארגונים בתהליכים כמו ארגון מחדש, קיצוצים או התרחבות ודואגים שתהליכים אלו יהיו הן מוצלחים והן יעילים.

בתהליך הייעוץ מאבחן היועץ בעיות ארגוניות, מפתח תהליכי שינוי, מיישם ומטמיע את השינויים בארגון. זאת הוא עושה ב-2 שיטות: הדרכה לעובדים וליווי אישי של המנהלים.

באיזור צפון הארץ ניתן ללמוד ייעוץ ארגוני במוסדות הבאים:

היחידה ללימודי חוץ – אוניברסיטת חיפה (לבוגרי תואר ראשון)

מסלול תעודה לבוגרי תואר ראשון הנפרש על פני 250 שעות, מתוכן 50 שעות עבודה מעשית, המתפרסות על פני שנה.

תנאי קבלה – בעלי תואר ראשון במדעי החברה, מדעי הרוח או בתחום ההנדסה וכן ראיון בפני ועדת קבלה.

תכנית הלימודים – המשתפים ילמדו וירכשו כלים בנושאים רבים, בין הנושאים הנלמדים ניתן למנות: ייעוץ ארגוני – מהו? מיומנויות וכלים הדרושים ליועץ הארגוני, מהו תפקידו של היועץ, כיצד בנוי הארגון, תפקידו של הפרט בארגון, מנהיגות וניהול, עבודה מעשית, סדנאות בטבע, סדנאות אורח ועוד.

היחידה ללימודי חוץ – אוניברסיטת חיפה (מסלול לבוגרי תואר שני)iStock_000004139870Small לימודי ייעוץ ארגוני בצפון - חיפשת קורס מקצועי?

מסלול תעודה לבוגרי תואר שני. מפגש חד שבועי במשך 3 סמסטרים. סה"כ 500 שעות, מתוכן 150 שעות עבודה מעשית.

תנאי הקבלה – בעלי תואר שני מתחומי מדעי ההתנהגות, מדעי הניהול ומדעי החברה; היחידה תשקול גם את מועמדותם של בעלי תואר שני מתחומים קרובים + ראיון אישי.

תכנית הלימודים – משתתפי הקורס יהוו "ארגון לומד", מודל באמצעותו ניתן לשלב בין התיאוריה לבין הפרקטיקה, תוך כדי הלימוד.

קורס זה מחולק לארבעה נושאים עיקריים – המערכת הארגונית, תהליכים מרכזיים, מיומנויות היועץ והתערבות היועץ וקונפליקטים ודילמות.

המכללה האקדמית כנרת

הלימודים מתקיימים אחת לשבועיים, סה"כ 80 שעות עיוניות ובנוסף עד 15 שעות עבודה מעשית. המסיימים יקבלו תעודה מטעם היחידה ללימודי תעודה ומטעם חברת פ.ד.ה.

קהל היעד – קורס זה מיועד בעיקר עבור מנהלי משאבי אנוש, מנחי קבוצות, מאמנים ומנהלי ארגונים.

תכנית הלימודים – הקורס מקנה כלים ומיומנויות ליועץ. ההתמקדות היא במאפיינים מיוחדים של תהליך הייעוץ הארגוני וביישומם בעבודה בארגון.

במהלך הלימודים יעבדו התלמידים כקבוצה ויתנסו במשימות להטמעה. בין הנושאים הנלמדים בקורס – אבחון, התנהגות ארגוני, פיתוח, תכנון פעולות, פיתוח הדרכה, תהליך הייעוץ, שיווק ועוד.

המכללה האקדמית עמק יזרעאל

לימודים לתואר שני בפיתוח וייעוץ ארגוני. תכנית בין-תחומית, המשלבת לימודים תיאורטיים, עבודה מעשית, סדנאות ופרויקט גמר.

תנאי קבלה – על מנת להתקבל ללימודי ייעוץ ארגוני במכללה נדרש תואר ראשון ממוסד מוכר.

תכנית הלימודים – הלימודים מכשירים את הבוגרים לעבודה כיועצים ארגונים ומנהלי משאבי אנוש בארגונים שונים, והם מבקשים להקנות לבוגרים מיומנויות שונות, כמו אבחון, הכרת כלים שונים, הקניית ידע, טיפוח המשאב האנושי, הובלת תהליכים ועוד.

במהלך השנה הראשונה יתנסו הסטודנטים בסדנאות של ניתוח ולימוד מקרים ומשחקי תפקידים. בשנה השנייה יתנסו הסטודנטים בעבודה מעשית, מלווה על ידי יועצים ברמה האישית והקבוצתית. בסיום הלימודים יבחרו הסטודנטים פרויקט גמר, שילווה על ידי צוות המרצים.

קיראו בהרחבה על: תואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני

Share/Save/Bookmark



תגובות »

  • מאת משה עובדיה:

    שמי הוא משה עובדיה ואני עוסק בייעוץ עסקי ובייעוץ מסוג זה ואחר, בין היתר הינני עוסק גם בתחום של ייעוץ ארגוני, אני חושב שצורת ייעוץ זה דווקא יכולה לנבוע תוך כדי מתן ייעוץ עסקי שאני בטוח שגם נלמד בקורס הזה, אך ללמוד את הקורס הזה בלבד בלי רקע בייעוץ עסקי יהיה מעט קשה.

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free