לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי תעודה, לימודים במכללה, מכינות, קורסים, תנאי קבלה

עתודה טכנולוגית – לימודי המשך לקראת תעודת טכנאי


פורסם על ידי ב 15 בספטמבר 2010 – 12:202 תגובות

אם סיימת את כיתה י"ב בנתיב הטכנולוגי, תוכל להמשיך ולעלות לכיתה י"ג, או במילים אחרות לדחות את גיוסך לצה"ל (מה שנקרא מסגרת דח"ש- דחיית שירות צבאי עד לסיום הלימודים), ולהמשיך את רצף הלימודים במסלול העתודה ללימודים לתואר טכנאי.

בשנה שלאחר מכן תוכל להמשיך בכיתה י"ד ולסיים עם תעודת הנדסאי. משמעות הדבר הוא שבמסגרת השירות הצבאי תוכל לשרת בתחום הקשור למה שלמדת.

מי זכאי להירשם לעתודה טכנולוגית?

בעלי תעודת בגרות ותעודה טכנולוגית, אשר סיימו את בגרותם עם לפחות שבע יחידות לימוד במגמה הטכנולוגית הרלוונטית. מגמת טכנולוגיה רלוונטית היא למשל אלקטרוניקה ספרתית, תורת החשמל, שפת סי וכן הלאה. כמו כן חשוב שהתלמיד יהיה מצויד בתעודת בגרות מלאה. אם אין לו, הוא יוכל לשקול השלמת בגרויות.

במידה וישנה תעודת בגרות חלקית בנתיב הטכנולוגי (עם שבע יחידות מינימום) גם ניתן להתקבל, אם ישנן ציון עובר (מעל ל-55) במתמטיקה, אנגלית והבעה עברית.

מהם הלימודים עצמם במסגרת העתודה הטכנולוגית?

הסטטוס שלכם יהיה דח"ש, כלומר הגיוס עצמו ייערך רק בסיום הלימודים, בניגוד לעתודה האקדמית, שם הגיוס נערך לקראת תחילת הלימודים.

הלימודים מתחילים בספטמבר ונמשכים עד אפריל, ומורכבים משני סמסטרים, שכל אחד מהם אורך שלושה חודשים. אין חובה להמשיך לכיתה י"ד בסוף שנת י"ג, אלא ישנה אפשרות להתגייס בסיום אותה השנה. על מנת לסיים בתואר טכנאי יש להגיש עבודת גמר קצרצרה, ולהיבחן עליה.

במידה וגמלה בליבו של העתודאי ההחלטה להמשיך לשנה י"ד לקראת תואר הנדסאי, בסוף השנה הוא יתבקש להכין פרויקט גדול יותר. בחודשים נובמבר-דצמבר יתקיים כנס בו יהיה מפורט כיצד ניתן לבצע פרויקט במסגרת היחידות הצבאיות.

עתודה טכנולוגית

במידה ואתם מעוניינים ביחידה מסוימת, תתבקשו למלא טופס רישום, ואז יתחיל תהליך מיון פנימי של היחידות, אשר בסופו תקבלו את התואר "פרויקטנטים", ותוזמנו לעבוד על הפרויקט.

אמנם אם תבצעו את הפרויקט בחיל מסוים אין ערובה לכך שגם תשרתו בו בזמן השירות הסדיר, אבל השמועה היא שיש סיכויים יותר גבוהים לכך שתמשיכו לשרת ביחידה שמכירה אתכם ואת פועלכם. ישנה גם אפשרות לערוך את הפרויקט במסגרת המכללות, במידה ותחליטו לעשות זאת.

בואו לקרוא יותר לעומק על לימודי הנדסה!

מי משלם?

צה"ל אינו מממן את הלימודים, וגם אינו מבטח את תלמידי העתודה הטכנולוגית. האחריות למימון הלימודים חלה על התלמיד, ובכפוף לתנאי המכללות. לכן גם צריך לזכור להסדיר את המעמד במוסד לביטוח לאומי, משום שהתלמיד הגיע לגיל בו התשלום הוא חובה, ואין גוף אחר שמשלם עליו. קיראו על הלוואות לסטודנטים לעומת מלגות לחיילים משוחררים.

מתי מתגייסים?

שנת הלימודים מתחילה בספטמבר ומסתיימת באפריל. לכן השירות הצבאי יחל בין החודשים מאי לספטמבר.

כמו כן, ישנה דרישה להמשך השירות הצבאי בקבע. מי שמסיים כיתה י"ג מתחייב לקבע של תשעה חודשים, ואילו מי שמסיים כיתה י"ד מתחייב לששה חודשים נוספים. כלומר סה"כ מדובר בקבע של שנה ושלושה חודשים.

איפה משרתים?

צה"ל הוא המחליט הסופי על מקום השיבוץ, אך ניתן לדרג את ההעדפות לחילות השונים. השירות הוא כמו שירות של חוגר רגיל, והמשכורת זהה למשכורתו של ג'ובניק, כלומר סביב ה-400 ₪.

רוב העתודאים הטכנולוגיים מגיעים לתחום האחזקה והתיקונים. מיעוטם של המצטיינים מגיעים לתפקידי מחקר ופיתוח, ומעטים נוספים מגיעים לתפקידי הדרכה.

Share/Save/Bookmark



2 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free