לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי תעודה, מכינות

מכינה להנדסאים – ללמוד לפני כולם, לנבא את הזרם


פורסם על ידי ב 7 באוקטובר 2010 – 12:26אין תגובות

התעשיות הטכנולוגיות הן אחד התחומים שנמצאים בצמיחה מתמדת בישראל. מה מציעה מכינה להנדסאים והיכן זה פוגש אותך?

הצורך בידיהם המקצועיות של הנדסאים וטכנאים הולך וגובר, ולכן לא פלא כי ישראלים רבים בוחרים במקצועות ההנדסה והטכנאות כאפיק ללימודים גבוהים ולקריירה בתחום.

מכיוון שלא כל בוגר תיכון עונה לדרישות הסף של המוסדות המלמדים, קמו להן מכינות קדם-אקדמיות המציעות לתלמיד דרך אלטרנטיבית לשיפור ציוני הבגרות, וסיכויי הקבלה למוסד הרצוי.

מכינות להנדסאים
הן מכינות קדם-אקדמיות, כלומר הן מאפשרות למועמד ללימודים גבוהים לשפר את ציוניו ואת סיכוייו בתחום הקשור לתחום לימודיו העתידיים.

כך ניתן לשפר את הציונים על מנת להתאים לתנאי הסף הנדרשים לקבלה ללימודים, להשתלב באופן קל ונוח יותר במסלול הלימודים (בזכות ההיכרות המוקדמת עם התחום), ולרכוש ידע טכנולוגי ומיומנויות למידה אקדמיות, שישרתו את הסטודנטים גם בהמשך.

רגע, אבל מה זו עתודה טכנולוגית? כל ההסברים!

ככלל, ניתן לומר כי מכינות קדם-אקדמיות הן דרך טובה להוכיח מסוגלות במקצוע הנחשק, כמו גם כי הן מהוות מסלול המקל על התלמיד את ההבנה של השוני בין לימודים בבית הספר התיכון ללימודים גבוהים.

בסיום מסלול הלימודים, בנוסף למקצועות הטכנולוגיים, מתקיימות בחינות חיצוניות במקצועות עברית, אנגלית ומתמטיקה. כך תלמיד שלא השלים תעודת בגרות במקצועות אלה יזכה לתעודת בגרות מלאה.

באיזו מכינה לבחור?

רצוי לבחור גם לפי מה שמקבלים, וגם לפי המוסד אליו משתייכת המכינה. יש למשל מכינות שהסטודנטים שמסיימים אותן פטורים מציוני בגרות או מציון פסיכומטרי.

ישנן מכינות ייחודיות למוסד אליו הן משתייכות, וישנן מכינות המכינות את הסטודנטים למגוון של מוסדות לימוד. לכן חשוב לבחור את המכינה שתתן לכם את הסיכויים הטובים ביותר להתקבל למוסד בו אתם מעוניינים, או לשמש רשת רחבה יותר למוסדות אחרים בהם אתם מביעים עניין דומה.

מתי רצוי להירשם למכינה להנדסאים?

אם אתם מעוניינים להתקבל ללימודים במסלול הנדסאים, אך אינכם עומדים בדרישות הקבלה ללימודים, לימודים במכינה להנדסאים תאפשר לכם לשפר את סיכוייכם באופן משמעותי, מבלי הצורך לשפר את כל בחינות הבגרות. אם אין לכם תעודת בגרות מלאה – אדרבה: במקום להשלים בגרויות באופן נפרד, רצוי לעשות זאת כבר במסגרת המכינה להנדסאים.

מה לומדים במכינה להנדסאים?
לכל מוסד לימוד יש מסלול הכשרה משלו, אך ניתן למצוא ביניהם קווים משותפים, המתבטאים בלימודי האנגלית, עברית, פיסיקה, הכרת המחשב, מיומנויות למידה ועוד תחומים משיקים שכוללים ידע בתחום הספציפי, כמו גם ידע במיומנויות למידה אקדמיות.

בואו לקרוא בהרחבה על לימודי הנדסה!

מה מקנה לי תעודה ממכינה להנדסאים?מכינה להנדסאים
תעודת הגמר היא תעודה ממשלתית, והיא מהווה תחליף לתעודת הבגרות בפני מוסדות המציעים לימודי הנדסאים וטכנאים. חשוב לזכור כי לא כל מוסד מקבל את התעודה כתחליף לתעודת הבגרות, ולכן יש לברר זאת מראש.

איפה לומדים?
בין המוסדות המציעים מכינות להנדסאים ניתן למצוא את מכללת אורט (סניפים ברחבי הארץ) המתמחה בתחום הטכנולוגיה, המרכז לעיצוב ולטכנולוגיה אריאל (שומרון), המכללה הטכנולוגית באר-שבע, ועוד. שכר הלימוד נע בין שכר אוניברסיטאי לשכר של מכללה פרטית. יש לברר זאת מראש עם המוסד המבוקש.

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free