לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי תעודה, קורסים

לימודי עריכה לשונית – אנחנו עורכים אתם קוראים!


פורסם על ידי ב 17 בפברואר 2011 – 14:31תגובה אחת

עם התפתחותם חסרת התקדים של צינורות העברת המידע בעת החדשה עקב תופעות הגלובליזציה והמודרניזציה, עלה הביקוש והצורך בתחומים הקשורים לתוכן, לכתיבה ולעריכה. אחד מתחומים אלו אשר התפתח ביותר בשנים האחרונות הוא תחום לימודי עריכה לשונית. תחום זה פועל מאחורי הקלעים בכל עיתון, מגזין, כתב עת או אתר אינטרנטי שאנו צורכים דרכו מידע.

לימודי עריכה לשונית

לימודי עריכה לשונית מכשירים את אותם אוהבי המילה הכתובה לעסוק בתחום תוך מתן דגש על הכשרת כוח אדם מיומן ומקצועי. כך למעשה מביאים לימודים אלו להשבחת השפה העברית וסגנונה.

כיום, כל כותב או סופר מהולל, רגע לפניי הוצאת ספרו מעביר את פרי עטו לבדיקה דקדקנית של אותו עורך לשוני מוסמך, אותו סופר יכול להיות המוכשר שבסופרים אך ללא תביעת עינו ואצבעו של העורך הלשוני איכות העברת המסרים והספר בכלל, תהיה נמוכה מהפוטנציאל הטמון בו. iStock_000002193842XSmall4 לימודי עריכה לשונית - אנחנו עורכים אתם קוראים!
תפקיד העורך הלשוני הוא להשלים את עבודת הסופר מהבחינה הטכנית, קרי: לארגן את החומר הכתוב, ללטש את סגנון הכתיבה, המגזין או כל חומר קריאה אחר, לסדר את הטקסטים מבחינה תחבירית, לתקן טעויות ניסוח, סגנון ולגרום לטקסט בספר לזרום בצורה טובה ונכונה יותר.

מה לומד עורך לשוני במסגרת לימודיו ומהו משך הלימודים?

במסגרת לימודי עריכה לשונית לומדים הסטודנטים נושאים רבים וביניהם ניתן למצוא בין היתר, כללי העברית התקנית, טעויות לשון, רבדים לשוניים שונים, כללי התעתיק לעברית ועוד נושאים רבים הכלולים בלימודים רב תחומיים אילו, לימודים אילו כוללים את כל הקשור להעברת טקסטים בצורה הנכונה והמדויקת ביותר.

משך לימודי עריכה לשונית נעים בין שנה לשנתיים, בעלי תואר ראשון בלשון עברית מסיימים את לימודי העריכה הלשונית לאחר שנה ואילו בוגרי תואר ראשון מחוגים אחרים זקוקים לשנתיים נוספות של לימודים על מנת ללמוד עריכה לשונית ולקבל את תעודת הגמר בתחום זה.

מוסדות לימוד בהם אפשר ללמוד עריכה לשונית

בישראל ישנם מוסדות לימוד מגוונים ללמוד את תחום העריכה הלשונית, ביניהם ניתן למצוא אוניברסיטאות ומכללות שונות כגון: אוניברסיטת תל אביב המציעה מסלול של לימודי תעודה בעריכה לשונית, המכללה האקדמית בית ברל, מכללת מנשר לאומנות, במכללה זו באים לידי ביטוי לימודי העריכה הלשונית ככלי משלים לאותם כותבי מחזות ותסריטים אשר רוצים לייצר וליצור טקסטים בצורה איכותית ונכונה יותר.

לימודי עריכה לשונית מעניקים תעודת גמר לבוגרים ויש לציין שרוב הסטודנטים הלומדים עריכה לשונית באים מרקע ספציפי בתחום או מלימודי תואר ראשון באחד מהתחומים החופפים לתחום זה.

קיראו בהרחבה על לימודי תקשורת

אפשרויות תעסוקה לבוגרי לימודי עריכה לשונית – מה עושים עם זה תכלס?

המסיימים את לימודי העריכה הלשונית מאיישים משרות שונות בתחום התקשורת, כגון: מערכות עיתונים ומגזינים שונים, משרד החינוך, ניוזלטרים (עיתון מקוון) אתרי אינטרנט המשוועים לעורכים לשוניים ברמה גבוהה ובכל מקום אחר בו המילה הכתובה יוצאת לאור, במיוחד אם זה בתפוצה גדולה ומשמעותית.

Share/Save/Bookmark



תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free