לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי תעודה, לימודים במכללה, קורסים, תואר ראשון

לימודים למגזר הדתי – אקדמיה כשרה למהדרין!


פורסם על ידי ב 27 בפברואר 2011 – 16:19אין תגובות

כחלק ממגמת תהליך האקדמיזציה בישראל, הוקם מערך המכללות ללימודים אקדמיים בישראל, וחלה עליה באחוזי הלומדים לתארים ראשונים ותארים מתקדמים, כתוצאה מכך. מגמה זו היא שהשפיעה על כלל דפוסי צריכת לימודים גבוהים במגזרים השונים בישראל ובהם גם בקרב המגזר הדתי.

בנוסף לכך מתוקף העובדה שהממסד האקדמי הפך למודע לצרכים הייחודיים של כל מגזר, יושמו דגשים גם על הקמה של מוסדות אקדמיים ההולמים את צרכי המגזר הדתי.

יחד עם פעילות הממסד בהיבט זה, חלה גם עליה בפתיחות ובנכונות של המגזר הדתי לצרוך לימודים אקדמיים.

שינוי בתפישה זו נעוץ הן בהיבט של שיפור היכולת להתפרנס וכן מתוקף יציאתן של נשים דתיות אל שוק העבודה.iStock_000001116181XSmall1 לימודים למגזר הדתי - אקדמיה כשרה למהדרין!
מסלולי לימוד ייעודיים למגזר הדתי

כחלק מצרכיו הייחודיים של המגזר, הוקמו מוסדות ללימודים שאינם קודש ונושאים אופי של מוסדות תורניים. קיימים כיום בישראל מוסדות אקדמיים שניתן ללמוד בהם בהפרדה בין נשים לגברים, על מנת להלום את אורח החיים הדתי.

בנוסף, קיימים מוסדות לימודיים אשר אינם מוגדרים כדתיים, אף מתוקף פעילותם מאפשרים תנאים סביבתיים ללימודים עבור מגזר זה.

האמור מתייחס למשל למכללות שבהם היה ניתן לרכוש השכלה בחינוך והוראה כדוגמת מכללות יעודיות לבנות, וכיום חל שינוי מובהק, כאשר סטודנטים, הן נשים והן גברים בקרב המגזר הדתי לומדים גם במוסדות דתיים שבהם מלמדים מקצועות מגוונים כגון: לימודי חינוך, רפואה משלימה, ראיית חשבון, אמנות, קולנוע,
תקשורת ואפילו לימודי משפטים במסלול לדתיים.

בנוסף יש מוסדות המאפשרים לימודים בתחומים טכנולוגיים כדוגמת לימודי מחשבים, אלקטרוניקה ומקצועות מדעיים.

עוד ניתן למצוא מסלולים אקדמיים במסגרות ייעודיות עבור חרדים בבני-ברק ובירושלים ובהם ניתן ללמוד גם את הנושאים הבאים: כלכלה, מדעי המחשב, לוגיסטיקה, עבודה סוציאלית, וכיום בוחנים תוכניות נוספות אשר הוגשו לאישור המועצה להשכלה גבוהה.

מוסדות לימוד המתאימים לדתיים

כיום קיימים מסלולי לימוד מגוונים עבור המגזר הדתי וניתן לשלב בהם לימודי תעודה כמו גם לימודי תואר ראשון ותארים מתקדמים נוספים.

מוסדות הלימוד האקדמיים המוצעים לדתיים הם בראשונה האוניברסיטאות והמובילה בהם היא אוניברסיטת בר-אילן, המזוהה עם תפישת עולם דתית.

בנוסף קיימות מכללות אשר בהם מתקיימים לימודים בהפרדה מגדרית כדוגמת מכללת ליפשיץ ועיסוקה העיקרי הנו במסלול לימודי חינוך.

מכללת תלפיות לדוגמה מאפשרת לימודים מופרדים בתחומים טיפוליים בעיקר אך ורק עבור דתיים.

בחלק ממוסדות הלימודים מאפשרים לדתיים ללמוד רק שלושה ימים בתוכניות לימודים על מנת שהמסגרת הלימודית לא תפגע בזוגיות ובמשפחות של הזוגות הדתיים.

המכללות האזוריות כדוגמת מכללת צפת וכן מכללת כנרת, שהן שלוחות של אוניברסיטת בר-אילן אמנם אינן מציעות הפרדה מגדרית, אך זוכות לאחוז ניכר של נרשמים מקרב המגזר הדתי.

תנאי הקבלה נתונים לדרישות הסף של המוסדות האקדמיים ולרוב כוללים תעודת בגרות וציון פסיכומטרי ויש שאף מסתפקים רק בממוצע ציונים סביר של תעודת בגרות.

במסלולים השונים ללימודי תעודה, התנאים שונים מהותית ומומלץ לבדוק זאת ישירות מול מוסד הלימוד שמעניין אותך.

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free