לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודים באוניברסיטה, לימודים במכללה, קורסים, תואר ראשון

בחירת מסלול לימודים שמתאים בדיוק עבורך!


פורסם על ידי ב 15 במרץ 2011 – 17:19תגובה אחת

אימא תמיד רצתה שתהיה רופא. אחיך הוא עורך דין מצליח, שעה שחבריך הטובים ביותר עושים חיל בהיי-טק… אתה ניצב מול האפשרויות הרבות, ופשוט לא מסוגל להחליט מה ללמוד. אז איך בוחרים מסלול לימודים שיתאים לך?

קבלת החלטה על מסלול לימודים היא אחת ההחלטות הקשות שאדם לוקח בחייו.

בזבוז של עשרות אלפי שקלים ושנים רבות מהחיים בלמידת מקצוע 'לא מתאים' מעלה חשש גדול אצל רבים.

כתוצאה מכך, הם דוחים את ההחלטה במידת האפשר, רק כדי לגלות שגם אחרי מספר שנים עדיין אין להם ולו מושג קלוש לגבי המסלול אליו הם יירשמו.iStock_000004501197XSmall2 בחירת מסלול לימודים שמתאים בדיוק עבורך!הדגשים בבחירת מסלול לימודים

מספר תחומי לימודים עומדים על הכף עבור כל אחד ואחד.

ההבדלה ביניהם כוללת מספר רב של גורמים הצריכים להילקח בחשבון: רמת הקושי של המקצוע, אפשרויות התעסוקה במקצוע, המוסדות המלמדים אותו, גובה שכר הלימוד, מלגות זמינות, תנאי הקבלה והרשימה עוד ארוכה.

איך יודעים איזו חשיבות לייחס לכל גורם? כיצד עושים את החיבור הנכון של התנאים השונים? שאלות אלה אינן פשוטות כלל, מאחר ואין נוסחה מדויקת לכך.

אז איך בכל זאת בוחרים מסלול לימודים?

מה צריך להנחות אתכם בבחירת מסלול לימודים?

גם אם במקרים רבים אין קשר ממשי בין התואר האקדמי של האדם למקצוע בו הוא עוסק הלכה למעשה, הרי שמטרתן של מוסדות הלימוד היא אחת: להקנות ללומדים בהם את הכלים שיאפשרו את השתלבותם העתידית במקצוע או בתחום מסוים.

ככל שהאדם מתבגר, הוא מבין יותר ויותר את מעלותיו, כישוריו, וגם את חסרונותיו.

לכן, כשבוחרים מסלול לימודים, יש לשקלל את כל היבטיו, לצד הכישורים האישיים של המועמד. המסלול שישלב בין כל הגורמים בצורה הטובה ביותר הוא כנראה האידיאלי עבורכם.

אני לא יודע במה אני טוב! מה לעשות?

שאלה זו נשאלת על ידי רבים. פיתרון אפשרי במקרה הזה הוא שימוש בכלי הכוונה מקצועיים. קיימים כיום סוגים שונים של מבחני התאמה, אשר מנבאים, במידה זו או אחרת, את תחומי הלימוד שמתאימים לכל אדם, לפי תוצאותיו במבחן.

מלבד זאת, גם עזרתם של יועצי לימודים היא לגיטימית בהחלט. אלה יראיינו את האדם, ועל סמך סימולציות שונות ימליצו על תחום לימודי המתאים לו, לדעתם המקצועית.

איך יודעים שהבחירה היא נכונה?

ובכן, כשבוחרים מסלול לימודים שמתאים לכם באמת, אתם מוצאים עניין בחומר הנלמד, עומדים בדרישות האקדמיות, וכאשר גם התנאים האחרים של הלימודים מתאימים לכם (מיקום המוסד, שכר לימוד) אתם יכולים להבין שאתם נמצאים בדיוק היכן שאתם אמורים להיות.

קיראו דיון מעניין בשאלה: איפה ללמוד? מכללה או אוניברסיטה

האם ניתן לתקן במידה וטועים?

חשוב להבין כי כל סטודנט הוא קודם כל בן אדם, ולכן גם הוא עשוי לטעות לפעמים. אם אתם לא מתחברים לשיעורים בקורסים השונים, או לא רואים את עצמכם כחלק מהמקצוע – זהו בהחלט לא סוף העולם.

גם אם בזבזתם אלפי שקלים ומספר שנים מחייכם.

אפשרות של הסבה מקצועית אפשרית תמיד עבור סטודנטים ואקדמאים. בנוסף, במקרים רבים מתברר כי הלימודים לאו בהכרח היו לשווא, והם מאפשרים קבלת פטורים בקורסים שונים והקלות בהיקף הלימודים, מה גם שתואר אקדמי תמיד נראה טוב בקורות החיים.

קיראו עוד כמה עצות מועילות לבחירת מקצוע לימוד

Share/Save/Bookmark



תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free